تاکید بر تدوین سند تحول شستا

نشست تکمیل فرآیند تدوین برنامه تحول هلدینگ تاپیکو با حضور ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، اسم‌خانی مدیرعامل تاپیکو، معاونان و مدیران عامل شرکت‌های زیر مجموعه برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شستا، ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در این نشست گفت: ضرورت توجه به یک برنامه یکپارچه و دارای منطق که بتوان از آن دفاع کرد را از نخستین روز استقرار در شستا احساس کرده‌ایم و تدوین سند تحول بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به هدف تاسیس شستا به عنوان مجموعه سرمایه‌گذاری سودده، افزود: اجرای سند تحول باید مجموعه را به نقطه مطلوبیت راهبردی برساند.

بازیان با تاکید بر اهمیت اجرای دقیق برنامه‌ راهبردی به منظور دستیابی به تحول گفت: تحول یعنی همواره منتقد وضع موجود باشیم و در واقع بدون تحول، حیاتی نداریم و فقط در صورت نگرش تحولی به پویایی و موفقیت می‌رسیم.

وی ادامه داد: قطعا هیچ‌کس در مسیر درست تحول و برنامه‌ریزی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد و ترمزی پیش روی ما نیست.

مدیرعامل شستا همچنین بر بازگشت به حاکمیت شرکتی و خروج از بنگاه داری تاکید کرد و گفت: در مجموعه شستا باید یک دانش تحولی پیاده سازی شود که راهبردهای دوازده گانه همچون صیانت در این راستا بوده است.

بازیان صیانت را مرزبانی از حوزه‌های مختلف خواند و افزود: راهبردها ناظر به ابعاد هستند و اگر می‌گوییم صیانت، یعنی ابعاد آن را همه جانبه مدنظر قرار دهیم.

احسان احمدی، معاون برنامه‌ریزی راهبردی و سرمایه‌گذاری شستا در خصوص سند تحول گفت: تاپیکو جزو هلدینگ‌های پیشروی شستا است ‌که اجرای این سند را در دست اقدام دارد و این سند پس از یک سال بررسی تدوین شده و از دل برنامه راهبردی استخراج شده است.

به گفته وی، همه ابعادی که برای تحول در یک مجموعه لازم است، در این سند در نظر گرفته شده و اجرای آن در بازه زمانی ۱ ساله، ۲ ساله و ۵ ساله خواهد بود.

احمدی افزود: اجرای این سند از ابتدای تیر ماه آغاز شده و نهایتا در راستای هدف حفظ ذخایر بازنشستگان تامین اجتماعی به سر انجام خواهد رسید.

برنامه‌ریزی برای عرضه سهام یک شرکت پتروشیمی در بورس‌های خارجی

عبدالله اسدزاده، معاون برنامه ریزی و توسعه در تشریح برنامه تحولی 5ساله شرکت سرمایه گذاری نفت ، گاز و پتروشیمی (تاپیکو) گفت: سند تحول در کلان دولت و همچنین تمامی ارکان بالادست در حال پیگیری است و در مجموعه شستا نیز با توجه به اهمیت موضوع، سند تحول با محورهای دوازده گانه از جمله از صیانت، بهره‌وری و اقتصاد دانش بنیان تدوین شده است.

وی ادامه داد: در تاپیکو به تبعیت از این ابلاغیه، تنظیم سند تحول آغاز و پس از دو ماه، ۱۹۴ ماموریت راهبردی حول محورهای دوازده گانه تعریف شد.

اسدزاده افزود: در صورت اجرای ماموریت‌های فوق، سود ۹۰ هزار میلیاردی عاید این هلدینگ خواهد شد و همچنین ۱۰ درصد سودآوری از محل محصولات دانش بنیان خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه تاپیکو با بیان اینکه تحقق برنامه‌های اقدام، تاپیکو را متحول خواهد کرد، افزود: اتصال برنامه‌های اقدام به اسناد بالادستی باید برقرار بوده و جنبه آینده نگر و تضمین سود پایدار داشته باشند.

وی با اشاره به گزیده‌ای از برنامه اقدام توضیح داد: محور صیانت، عرضه محصولات در بورس کالا،جلوگیری از اتلاف منابع شستا، بازنگری دستورالعمل‌ها و عرضه سهام یکی از شرکتهای پتروشیمی در بورس‌های خارجی از جمله اقدامات ۵ ساله این سند هستند.

کد خبر: 61763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =