روزگار به کام سهامداران بورس

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «دوازدهم تیرماه» با افزایش بیش از ۲۶ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۲۶ هزار و ۴۳ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۱۸۳ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با صعودی ۸.۴۵۴ واحدی در رقم ۷۶۳ هزار و ۳۵۱ واحد ایستاد.

در این بازار ۵۵۸ هزار معامله به ارزش ۸۵ هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

از سویی امروز شاخص فرابورس هم با صعودی ۲۶۴ واحدی در رقم ۲۸ هزار و ۲۶۶ واحد ایستاد. در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۲۵۵۲ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای سنگ آهن گوهرزمین، پتروشیمی تندگویان و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد هزار میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۶.۹ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۱۳۸ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۳۷۵ میلیارد تومانی در صندوق‌های درامد ثابت ثبت کرده اند.

مثل دیروز، امروز هم سه پارامتر تابلویی مثبت بودند و بازار روند خوبی را طی کرد، در این رابطه هم ارزش معاملات رشد خوبی کرد، هم ورود پول حقیقی به سهام و حق محقق شد و هم خروج سنگین پول های ‌حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت اتفاق افتاد.

اگر به همین منوال یکی دو روز آینده نیز پیش برود، روزهای آینده می‌تواند، روزهای خوبی برای بازار سهام باشد.از طرفی چند اتفاق در حال رخ دادن است که به نظر برای بازار سرمایه اتفاقات مثبتی خواهد بود از بازگشت بورس کالا به مدار عرضه خودرو تا خبر جدید برای نرخ خوراک پتروشیمی‌ها که زمزمه آن به گوش رسید، این ها می توانند بر روی بازار سهام اثرگذار باشند.

کد خبر: 61812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =