تعاونی‌ها بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان می‌سازند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: شرکت‌های تعاونی این استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن، تعداد سیزده هزار و ۴۳۴ واحد مسکونی را در دست ساخت دارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل احمد سلامی در حاشیه بازدید از سایت آرمان شهر طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان زاهدان، بیان کرد: طرح "نهضت ملی تولید و عرضه مسکن" یکی از مهم‌ترین اقدامات مشترک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برای رونق دادن به تولید مسکن در این استان است که از سال ۹۹ فرایند اجرایی آن با مشارکت شرکت‌های تعاونی فعال و خوشنام حوزه مسکن استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اراضی مشخص شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان در دو سایت آرمان و تفتان شهر در غرب این شهرستان قرار دارد، افزود: تعداد ۴۶ تعاونی شامل ۳۸ تعاونی مسکن و ۸ تعاونی عمرانی کار ساخت واحدهای مسکونی را در این طرح بر عهده دارند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در شهرستان سراوان نیز اراضی در سال ۱۴۰۱ توسط اداره کل راه و شهرسازی استان به تعداد ۵ تعاونی عمرانی برای ساخت ۳۹۶ واحد مسکونی تحویل شده است که پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۵ درصد است.

سلامی گفت: همچنین در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان، پس از انعقاد قرارداد با تعداد ۹ تعاونی شامل یک تعاونی مسکن و ۸ تعاونی عمرانی، ساخت تعداد یک‌هزار و ۹۲۸ واحد مسکونی به تعاونی‌ها واگذار شد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه شهرستان چابهار به ۴۰ درصد رسیده است.

او افزود: براساس آخرین آمار اخذ شده در حوزه های شمال و جنوب استان، میزان تسهیلات پرداختی امور شعب بانک مسکن به تعاونی‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، بالغ بر ۷۷۰ میلیارد تومان گزارش شده است.

کد خبر: 61870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =