شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی جهت برخورداری از معافیت مالیاتی اقدام کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان شرط معافیت از پرداخت مالیات شرکت‌های تعاونی را انجام تکالیف قانونی شرکت اعم از تشکیل پرونده مالیاتی و ارائه گزارش‌ها و اظهارنامه‌های مالیاتی در مهلت مقرر دانست.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، جعفر کاشانی گفت: طبق قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقوقی مکلفند اظهارنامه مالیاتی متکی به دفاتر و اسناد و مدارک خود را حداکثر تا چهار ماه پس از پایان سال مالی به اداره امور مالیاتی که محل فعالیت اصلی شخص‌ حقوقی در آن واقع است، تسلیم و مالیات متعلق را پرداخت کنند.

وی افزود: ‌حکم این ماده (ابراز مستندات) در مورد اشخاص حقوقی در دوران معافیت نیز جاری خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی که سال مالی آن‌ها از ابتدای فروردین تا انتهای اسفند ماه است، گفت: زمان ثبت نام اظهارنامه مالیات این اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی تا پایان تیرماه و از طریق سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور و با رعایت بخشنامه ها و اطلاعیه‌های سازمان امور مالیاتی کشور است.

وی شرط معافیت از پرداخت مالیات شرکت‌های تعاونی را انجام تکالیف قانونی شرکت اعم از تشکیل پرونده مالیاتی و ارائه گزارشات و اظهارنامه‌های مالیاتی در مهلت مقرر دانست و افزود: در واقع معافیت مالیات شرکت‌های تعاونی معافیت از پرداخت مالیات است نه معافیت از انجام تکالیف مالیاتی. به عبارت دیگر، در صورتی که مودی تکالیف خود را انجام ندهد از تسهیلاتی که سازمان مالیاتی برای آن در نظر گرفته است، محروم خواهد شد.

مدیرکل کار استان سمنان در ادامه گفت: ارائه اظهارنامه مالیاتی، دفاتر و یا اسناد و مدارک موضوع ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم، در موعد مقرر به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می‌کند، شرط برخورداری از نرخ صفر و هرگونه معافیت یا مشوق مالیاتی مندرج در این قانون و سایر قوانین است و در صورت عدم ارائه اظهارنامه، دفاتر و یا اسناد و مدارک مذکور، مؤدی مطابق احکام و ضوابط این قانون مشمول مالیات، جریمه و مجازات مقرر می‌شود.

کاشانی در پایان شروط برخورداری از معافیت مالیاتی را ارائه اظهارنامه مالیاتی، ارائه دفاتر و اسناد و مدارک نشان‌دهنده درآمد و دارایی شخص حقوقی و رعایت موعد تحویل اظهارنامه و ترتیبات مقرر توسط سازمان امور مالیاتی کشور دانست.

کد خبر: 61871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =