یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه عضو تعاونی‌ها هستند

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: جمعیت عضو تعاونی‌های استان بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است که نسبت به کل جمعیت دو میلیون نفری استان رقم قابل توجهی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود شاکرمی با بیان اینکه سال گذشته سند توسعه بخش تعاون در کشور تهیه و تصویب و در نهایت ابلاغ شد، گفت: ما نیز پیگیر اجرای این سند در استان هستیم و به زودی کارگروهی برای اجرایی شدن این سند با حضور دستگاه‌های مربوطه در استان تشکیل خواهد شد و از هم اکنون نیز جلساتی برای هماهنگی کارها برگزار شده است.

وی ادامه داد: سند توسعه بخش تعاون یک سند ۱۰ ساله بوده که یکی از مهم‌ترین اهداف آن رسیدن سهم بخش تعاون به ۲۵ درصد در اقتصاد کشور است.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه جذب ۴۵ درصدی از سرمایه‌گذاری‌های کشور در بخش تعاون، جذب ۱۵ درصد از حجم نقدینگی کشور در طرح‌های بومی و ملی تعاونی، افزایش سهم اشتغال مولد بخش تعاون به ۲۰ درصد از کل اشتغال کشور، بهبود فضای کسب و کار در بخش تعاون، ترویج فرهنگ تعاون و ... را از مهمترین اهداف این سند برشمرد که در کرمانشاه نیز با جدیت دنبال می‌شود.

شاکرمی اشاره‌ای به وضعیت کنونی تعاونی‌ها در استان کرمانشاه داشت و بیان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۲۶۹ شرکت تعاونی در زمینه‌های مختلف مسکن، خدمات، تولید، توزیع، تعاونی مصرف، تعاونی مرزنشینی و ... در استان کرمانشاه فعالیت دارند.

وی گفت: جمعیت عضو تعاونی‌های استان بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است که نسبت به کل جمعیت دو میلیون نفری استان رقم قابل توجهی بوده و بیانگر فرهنگ بالای کار گروهی در استان کرمانشاه است.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تاکید کرد: در حال حاضر اشتغالزایی تعاونی‌های کرمانشاه حدود ۷۸ هزار نفر است و سرمایه ثبتی شرکت‌های تعاونی استان نیز بیش از دو هزار میلیارد تومان است.

کد خبر: 61878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =