ثبت بیش از ۵ هزار اشتغال در سامانه رصد آذربایجان شرقی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از ثبت پنج هزار و ۱۷۴ اشتغال در سامانه رصد اشتغال کشور در آذربایجان شرقی طی ۴ ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، حسین فتحی در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان در سالجاری که با حضور محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شد، در تشریح آخرین وضعیت آمار ثبت اشتغال استان در سامانه رصد اشتغال کشور، بیان کرد: تعهد ثبت اشتغال در سامانه رصد کشور در استان (از تاریخ اول فروردین ماه سالجاری تا ۱۷ تیرماه) تعداد ۴۷ هزار و ۱۵۶ نفر بود که با ۱۰.۹۷ درصد تحقق، تعداد پنج هزار و ۱۷۴ اشتغال طی این مدت به ثبت رسیده است.

وی افزود: این آمار برای مدت مشابه سال گذشته برابر ۴۵ هزار و ۷۹۴ نفر تعهد و ۱۶.۳ درصد تحقق ثبت اشتغال بوده است.

فتحی ادامه داد: از پنج هزار و ۱۷۴ اشتغال ایجاد شده در استان تعداد سه هزار و ۷۵۷ اشتغال معادل ۷۲.۶ درصد برای مردان و ۱۴۱۷ اشتغال معادل ۲۷.۴ درصد نیز برای زنان بوده است؛ همچنین ۴۵.۱ درصد از اشتغال ایجاد شده طی این مدت مختص افراد دارای تحصیلات زیر دیپلم و ۳۶.۷ درصد نیز افراد دارای تحصیلات دیپلم است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با تشریح آمار اشتغالزایی در بخش‌های اقتصادی استان گفت: ۴۰.۵ درصد از آمار اشتغالزایی استان در بخش صنعت، ۳۳.۳ درصد در بخش خدمات و ۲۶.۲ درصد نیز در بخش کشاورزی بوده است؛ همچنین ۶۷.۴ درصد اشتغال ایجاد شده در منطقه شهری و ۳۲.۶ درصد نیز در بخش روستایی است.

وی درباره نوع اشتغال‍‌های ایجاد شده در استان نیز توضیحاتی ارائه داد و افزود: بالغ بر ۸۰ درصد این اشتغال‌ها از نوع خوداشتغالی، ۱۵.۳ درصد از نوع حقوقی غیردولتی، ۳.۳ درصد کارفرمای حقیقی و ۱.۴ درصد نیز دولتی است.

فتحی ادامه داد: شهرستان‌های بستان آباد، هریس و مراغه و دستگاه‌های راه و شهرسازی، بسیج سازندگی و ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشترین درصد تحقق تعهد اشتغال را در سامانه رصد به ثبت رسانده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی درباره تسهیلات اشتغالزایی بانک‌های استان نیز بیان کرد: کل اعتبارات ابلاغی به بانک‌های عامل استان ۲۶۳۱.۶ میلیارد ریال بوده که ۲۲۶۰ میلیارد ریال آن تاکنون تخصیص یافته است که بانک‌های صادرات، سپه، ملت و تجارت به تربیت بیشترین پرداخت تسهیلات را از بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ داشته‌اند.

وی گفت: بنیاد برکت، بسیج سازندگی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد علوی نیز بیشترین تسهیلات اشتغالزایی را در حوزه دستگاه‌های اجرایی پرداخت کرده‌اند.

کد خبر: 61930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =