جذب ۶۵ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر در بازار کار

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد بوشهر گفت: ۶۵ درصد دانشجویان دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می شوند که بیانگر پتانسیل بالای این دانشگاه در اشتغال است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، احسان بهمیاری در نخستین کنسرسیوم مهارت و اشتغالزایی در استان بوشهر گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به عنوان بزرگترین دانشگاه مهارتی استان با سه مرکز و بیش از سه هزار و ۱۰۰ دانشجو در استان رسالت تربیت تکنسین، نیروی ماهر و کارآفرین را بر عهده دارد.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزون بر دانش دانشگاهی و تئوری دارای سطح دانش مهارتی تخصصی هستند که همین موضوع زمینه ساز اشتغال فارغ التحصیلان می‌شود و اشتغال ۶۵ درصدی دانشجویان دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای بعد از فارغ التحصیلی بیانگر پتانسیل بالای این دانشگاه در اشتغال است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد بوشهر هدف از ایجاد کنسرسیوم مهارت و اشتغالزایی در این استان را برآوردهای نیاز صنعت، شناسایی ظرفیت و پتانسیل‌های موجود استان در زمینه‌های تخصصی عنوان و بیان کرد: تلاش می‌شود تربیت دانشجویان بر اساس مهارت‌های تخصصی و ویژه شغلی مورد نیاز استان از سوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز با بیان اینکه در حال حاضر نیاز جامعه ما اشتغال و حمایت از اشتغالزایی و کارآفرینی است گفت: حفظ اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی، نیاز امروز جامعه است و ما این آمادگی را داریم از دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سازمان فنی و حرفه‌ای که در عرصه مهارت‌آموزی فعالیت می‌کنند حمایت کنیم.

مصدق کشاورزی اضافه کرد: توجه به موضوع اشتغال در جامعه می‌تواند منجر به افزایش سطح رفاه عمومی و توسعه همه‌جانبه در جامعه شود.

رئیس اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: آموزش‌های مهارتی در حوزه صنایع و صنوف و جامعه دانشگاهی می‌تواند منشا اثر و تحول و زمینه ساز تثبیت اشتغال امروز و طراحی اشتغال آینده باشد.

عبدالمجید دراهکی افزود: آموزش‌های مهارتی بر افزایش طراوت و شادابی دانشجویان در حین تحصیل اهمیت بسزایی دارد و بی‌تردید تقویت مهارت دانشجویان، مشکل اشتغال را کمتر می‌کند.

کد خبر: 61937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =