اختصاص۱۲ میلیارد تومان به فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی از اختصاص ۱۲ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر دولت به استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی رحمدل در این‌باره گفت: در سفر دولت به استان که سال گذشته انجام شد، تامین ۳۴ میلیارد تومان اعتبار برای احداث و تکمیل پروژه‌های عمرانی این اداره کل مصوب شد که باید طی سه سال به این اداره کل تخصیص یابد.

وی درباره طرح‌های عمرانی در این اداره کل گفت: اکنون ۶ پروژه عمرانی در این اداره کل در دست اجرا است که به طور میانگین بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رحمدل با بیان اینکه تکمیل و تجهیز این ۶ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: در حال حاضر عملیات ساخت ۶ مرکز آموزشی در استان ناتمام است که شامل مراکز آموزشی در اسفراین، راز، آشخانه، گرمه و دو مرکز در بجنورد است که با تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از این پروژه‌ها ظرفیت آموزشی در استان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی به ظرفیت آموزش در استان اشاره و بیان کرد: در وضعیت کنونی ظرفیت برای آموزش بیش از هشت هزار نفر در مراکز استان وجود دارد که با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا این رقم به بیش از ۱۶ هزار نفر افزایش می‌یابد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، مرکز آموزشی راز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

کد خبر: 61973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =