راه‌اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی در خراسان شمالی

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در خراسان شمالی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا،علی حسین رعیتی فرد، در همایش ایمنی در صنعت ساختمان و تجلیل از مسئولان ایمنی و کارگاه‌های ایمن برتر خراسان شمالی که در سالن همایش ایثار بجنورد برگزار شد، بیان کرد: با توجه به اتفاقات مثبتی که در خراسان شمالی رخ داده و همچنین با توجه به فعالیت‌های گسترده و موثر کارگری در این استان، تلاش ما این است تا مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار را در خراسان شمالی و شهرستان بجنورد راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این مرکز، آخرین دستاوردهای حوزه ایمنی ساختمان در استان ارائه می‌شود گفت: از ظرفیت متخصصان این حوزه نیز برای ارتقاء دانش فنی کارگران ساختمانی با هدف کاهش حوادث و خسارات استفاده خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با دستور ریاست جمهوری، تلاش کردیم تا مواردی از قانون کار که نیاز به اصلاح دارد را احصاء کنیم؛ در این راستا پیشنهاداتی نیز داده شده است تا در مسیر صحیح حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه برای توسعه کمی و کیفی تشکل‌های کارگری اقدامات مختلفی انجام می‌شود، ادامه داد: به سه جانبه‌گرایی معتقد هستیم و نظرات تشکل‌های کارفرمایی و کارگری را در مجامع مربوط به جامعه کارگری از جمله شورای عالی کار و آیین دادرسی به کار می‌گیریم.

رعیتی فرد بیان کرد: یکی از مواردی که مد نظر ما قرار دارد، موضوع پرداخت چهار درصد مازاد حق بیمه برای بازنشستگی کارگران مشمول سختی کار است که اکنون مشاهده می‌شود بسیاری از کارفرماها از پرداخت آن خودداری کرده و کارگران راسا برای پرداخت آن اقدام می‌کنند اما در ادامه نسبت به این موضوع دعاوی خود را مطرح می‌کنند که تلاش داریم این مشکلات کاهش یابد.

وی بیان کرد: همچنین تلاش داریم فرآیند رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی را به ۴۰ روز کاهش دهیم تا اگر اجحافی صورت گرفته بود، پیگیری و احکام آن سریع‌تر صادر شود و در نهایت احقاق حق صورت پذیرد.

کد خبر: 62013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =