پرداخت بیش از سه هزار میلیارد تومان تعهدات بخش بیمه‌ای در کردستان

مدیرکل تامین‌اجتماعی کردستان از پرداخت سه هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان تعهدات بخش بیمه‌ای طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان کردستان، صلاح قریشی در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین‌اجتماعی برگزار شد با بیان اینکه توسعه ارائه خدمات غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی، تحولی چشمگیر در نحوه ارائه خدمات، کاهش مراجعات حضوری، آرامش و رفاه شرکای اجتماعی رقم زده است گفت: خدمت‌رسانی به موقع و با کیفیت به مردم، تعامل با سازمان‌ها و شرکای سازمان مهمترین اهداف این اداره کل است و منافع سازمان و خدمت به مردم و تکریم ارباب رجوع محور فعالیتهای همکاران را تشکیل می‌دهد.

قریشی ضمن ارایه گزارش مبسوطی از عملکرد تامین‌اجتماعی استان تعداد بیمه‌شدگان اصلی سازمان در استان کردستان را ۲۱۹ هزار و ۱۹۸نفر و تعداد مستمری‌بگیران را ۶۰ هزار و ۷۳۳ نفر اعلام کرد و افزود: جمعیت تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی استان ۶۶۵ هزار و ۳۴ نفر در استان است. همچنین تعداد کارگاه‌های فعال استان در حوزه پرداخت بیمه ۱۸ هزار و ۲۵۸ کارگاه فعال است که لیست و حق بیمه را به سازمان تامین‌اجتماعی استان پرداخت می‌کنند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کردستان، از پرداخت سه هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان تعهدات بخش بیمه ای طی سال گذشته خبر و ادامه داد: بخش اصلی این پرداخت‌ها در قالب تهعدات بلندمدت و کوتاه‌مدت و با هدف جلب رضایت بازنشستگان و مستمری‌بگیران بوده است. همچنین بیش از یک هزار میلیارد تومان تعهدات سه گانه طی سه ماهه اول امسال پرداخت شده است.

وی با اشاره به فرصت باقی مانده بخشودگی جرایم که تا ۳۱ مردادماه مهلت دارد، بیان کرد: ۴۲۰ میلیارد تومان مطالبات معوقه در بخش بیمه‌ای از کارگاه‌های مختلف استان داریم که اگر این کارگاه‌ها در راستای حفظ اشتغال موجود بتوانند با ثبت درخواست خود از این فرصت استفاده کنند بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان از این مطالبات بخشیده خواهد شد.

قریشی در ادامه از اجرای طرح جدید بیمه فراگیر خانوادگی در استان خبر داد و گفت: همه شهروندان می‌توانند در قالب این طرح بیمه تامین‌اجتماعی شده و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

کد خبر: 62069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =