ایجاد بیش از ۶۰ هزار شغل در مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه سهم استان از یک میلیون شغل ایجاد شده در کشور ۵۳ هزار و ۷۰۰ شغل بود، از ایجاد ۶۲ هزار شغل در استان طی یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی باقری روز سه شنبه در جلسه تعاونی‌های بابل که با حضور معاون وزیر کار در فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: از مجموع ۶۲ هزار شغل ایجاد شده در مازندران برای سال گذشته، هفت هزار و ۱۰۰ شغل در حوزه تعاونی‌های مازندران محقق شد.

وی با بیان اینکه مازندران در بخش تعاونی‌ در کشوره جایگاه ویژه ای دارد و رتبه دوم کشور را بعد از تهران داراست بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی، رونق کشاورزی و ظرفیت خاص زیرساختی، دریا، جنگل و گردشگری، مازندران استان پیشرو در حوزه تعاونی خواهد بود.

باقری به تعاونی‌های فعال و غیرفعال در استان اشاره کرده و گفت: از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با دو هزار و ۶۹۶، کشاورزی با دو هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف‌کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولیدکنندگان با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می دهند.

باقری گفت: دولت سیزدهم در حوزه مشاغل خانگی اهتمام بسیار جدی دارد و در سال جاری برای مازندران ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

کد خبر: 62098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =