پرداخت ۸۲ هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری به مشمولین استان اصفهان

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: سال گذشته افزون بر ۸۲ هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری به مشمولین در استان اصفهان پرداخت شد که شامل حقوق و حق بیمه این افراد بود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی حاجی‌کاظمی در نشست خبری که در سالن اجتماعات شهید خرازی اداره کل تامین اجتماعی استان برگزار شد گفت: سال گذشته بطور متوسط، ماهانه افزون بر ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در استان اصفهان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ در زمینه کمک‌های بلندمدت ، ۲۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است افزود: سازمان هزینه‌های کوتاه مدت بسیاری را نیز پرداخت می‌کند؛ سال گذشته در بخش هزینه‌های کوتاه مدت افزون بر ۳۱ میلیارد تومان ماهانه توسط تامین‌اجتماعی استان پرداخت شد و در بحث درمان هزینه‌های پرداختی بسیار بیشتر است.

حاجی‌کاظمی به پرداخت ۸۲ هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری به مشمولین در استان اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اگر هزینه های پنهان بیمه بیکاری را محاسبه کنیم، بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه به عنوان بیمه بیکاری و هزینه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای پرداخت شده است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی با بیان اینکه مهمترین چالش صندوق‌های بازنشستگی تامین منابع و پایداری آن است که این مهم در مورد سازمان تامین‌اجتماعی نیز وجود دارد بیان کرد: سازمان تامین‌اجتماعی سازمانی عمومی و غیردولتی است و بخشی از منابع این نهاد از محل سرمایه‌گذاری‌های شرکت شستا تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: ضروری است دولت برای پرداخت دیون به سازمان تامین‌اجتماعی پیش‌بینی داشته باشد و امسال پیش‌بینی می‌شود ۲۱۴ هزار میلیارد تومان به دیون دولت به تامین اجتماعی اضافه شود.

جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در کشور طی سال گذشته ۴۲ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۷۷۷ نفر و در استان اصفهان سه میلیون و ۴۹۰ هزار و ۵۸۶ نفر هستند. همچنین یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۶۸۰ نفر بیمه شده اصلی این سازمان در استان اصفهان هستند.

اصفهان بعد از تهران بیشترین تعداد بازنشستگان را دارد و در زمان حاضر سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت پنج میلیون نفری استان اصفهان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.

کد خبر: 62099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =