افتتاح ۱۲ طرح اشتغالزایی در استان زنجان

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان زنجان، افتتاح ۲۳ واحد مددجویی و ۱۲ طرح اشتغال‌زایی با حضور کارفرمایان نمونه را از مهمترین برنامه‌های هفته بهزیستی در استان اعلام کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، نعمت ملکی، در مورد برنامه‌های هفته بهزیستی گفت: بازگشایی و افتتاح نمایشگاه در شهرستان، بازدید از منزل مددجویان، افتتاح ۲۳ واحد مددجویی، افتتاح ۱۲ طرح اشتغال‌زایی با حضور کارفرمایان نمونه، افتتاح دو مرکز مشاوره در شهرستان‌های زنجان و ابهر از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی به اهمیت اشتغال مددجویان اشاره و بیان کرد: سالانه بودجه‌ای برای اشتغال مددجویان تحت پوشش به بهزیستی استان زنجان اختصاص می‌یابد که از طریق بانک‌های عامل استانی و با معرفی اداره بهزیستی شهرستان‌ها به مددجویان پرداخت می‌شود.

ملکی اشتغال ایجاد شده در سه ماهه اول امسال را ۱۴۶ شغل برشمرد و گفت: اشتغال ایجاد شده در سال گذشته نیز یک هزار و ۱۲۳ مورد بوده و یک هزار و ۵۵۰ نفر بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی با مبلغ پرداختی بیش از ۹ میلیارد تومان دریافت کردند.

وی در رابطه با وام اشتغال بهزیستی، یادآور شد: سن فرد درخواست‌کننده باید بین ۱۸ الی ۶۰ سال و اطلاعات آنان باید در سامانه ارمغان ثبت شده و تحت پوشش بهزیستی باشند و همچنین باید فرم‌های اشتغال با ارائه مجوز شغلی که در آن حرفه مهارت لازم را دارند، به شرط نداشتن شغل و بیمه اجباری، تکمیل کنند.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه برخی افراد به لحاظ جسمی یک محدودیتی دارد در اشتغال به کار دچار مشکلاتی می‌شوند، بیان کرد: بهزیستی در این باره تمهیداتی اندیشیده و اقداماتی انجام داده است که برای جبران کارآیی معلولان نیز برای ۴۰ نفر بیش از ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بهزیستی در امر اشتغال و مسکن به صورت تسهیل‌گر عمل می‌کند، گفت: سال گذشته ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان واجد شرایط بهزیستی استان واگذار شده است.

ملکی افزود: خدمات مددکاری، روان شناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی از جمله خدمات اورژانس اجتماعی است که بازگشت به خانواده از مهمترین اهداف آن است ولی در صورت نیاز آسیب‌دیدگان اجتماعی به مراکز زیر مجموعه امور آسیب‌دیدگان اجتماعی با توجه به شرایط مراجع ارجاع می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان زنجان پیشگیری از بروز برخی اختلالات جسمی و ذهنی را مهم خواند و گفت: ۱۳۲ مورد مشاوره ژنتیک در سه ماهه ابتدای سال‌جاری و ۷۸۳ مورد نیز طی سال گذشته انجام شده است.

کد خبر: 62252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =