جذب بیش از ۸۰ درصدی دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای اصفهان به بازار کار

مسوول آموزش در صنایع اداره کل فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، بیش از ۸۰ درصد دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای استان جذب بازار کار می‌شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج توکلی با بیان اینکه مهارت‌آموزی یکی از راه‌های کسب شغل برای افراد بیکار و ارتقای شغلی برای شاغلان است گفت: برخی افراد برای یافتن شغل به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای روی می‌آورند و این در حالی است که افراد شاغل هم برای ارتقای شغلی، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را کسب می‌کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین پیامدهای مهارت‌آموزی در جامعه، توانمند شدن است و افراد جویای کار می‌توانند با حضور در دوره‌های آموزشی و کسب مهارت جذب واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی شوند. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته نیز در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای اصفهان جذب بازار کار می شوند.

مسوول آموزش در صنایع اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه‌ای در کشور به‌صورت هدفمند ارائه می‌شود، بیان کرد: نرخ بیکاری موجود در جامعه بیشتر مربوط به افراد بدون مهارت است چرا که افراد دارای مهارت کافی در کمترین زمان جذب بازار کار می شوند.

توکلی افزود: نیازسنجی توسط صنایع انجام شده و آموزش های فنی و حرفه‌ای در راستای رفع نیازهای صنعت ارائه می شود.

اداره کل آموزش و فنی حرفه‌ای استان اصفهان دارای ۵۳ مرکز دولتی و کارگاه، ۴۶ کارگاه صنایع و اصناف، ۲۲۵ کارگاه ثابت شهری، ۴۷ کارگاه مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی، ۱۴۹ کارگاه سیار شهری، ۱۱۴ کارگاه جوار روستایی، ۵۲ کارگاه جوار پادگان، ۵۳ کارگاه جوار زندان، ۲۷۰ کارگاه صنایع ضمن کار و یک هزار و ۸۰۰ آموزشگاه شامل ۲۳۱ آموزشگاه ویژه زنان، ۵۳ آموزشگاه ویژه مردان، ۸۸ آموزشگاه دو منظوره و ۳۶۲ آموزشگاه آزاد فعال است.

کد خبر: 62454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =