ورود تعاونی‌های دانش‌بنیان به روستاهای سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: روستاهای استان بر اساس مدل شرکت‌های تعاونی، فن‌آور می‌شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل‌احمد سلامی، در نشست هماهنگی سه جانبه با دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و پارک علم و فناوری، بیان کرد: با پیگیری و تاکید استاندار، پارک علم و فناوری استان طرح روستای فن‌آور را بر اساس مدل تعاونی به اشتراک گذاشت و قرار است با همکاری چند جانبه، روش اجرای آن بررسی و عملیاتی شود.

وی افزود: ساختار بخش تعاونی به‌گونه‌ای تنظیم شده که در آن فناوری نقش بسیار مهمی دارد و نیروی انسانی به عنوان سرمایه بخش تعاون می‌تواند فناوری و دانش را توسعه دهد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر اینکه در صدد هستیم بر اساس اولویت و نیازها، تعاونی‌های دانش‌بنیان را گسترش دهیم، ادامه داد: در اقتصاد دانش‌بنیان، تعاونی‌ها انتخاب خوبی محسوب می‌شوند و مزیت تعاونی‌ها همین است که با محوریت قرار دادن انسان، خلق دانش رقم بخورد.

رییس پارک علم و فناوری استان هم گفت: در اجرای این طرح، سه روستا در شمال، مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان بصورت پایلوت انتخاب شدند تا با انتقال فناوری و بصورت مدل تعاونی و کارگروهی، اشتغال پایدار با استفاده از منابع و امکانات مختص هر روستا ایجاد شود.

محمدنبی شیهکی افزود: در حوزه‌های کشاورزی و اقتصاد دریا محور، شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان بسیار می‌توانند در خلق ارزش افزوده و تأمین نیازهای استان اثرگذار باشند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری هم گفت: روستاهای این استان دارای مزیت‌های گوناگون و فراوانی است که برای رونق اشتغال بومی و پایدار از آن می‌توان بهره لازم را برد.

ادهم کرد زابلی گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر، گردشگری، کشاورزی و شیلات از عمده گرایش‌ها و ظرفیت‌های پرکشش در مناطق روستایی استان است که می‌توان با روش‌های نو و علمی برای تولید ثروت و اشتغالزایی استفاده کرد.

کد خبر: 62475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =