«تاپیکو» بورس را از ریزش نجات داد

 بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه «چهارم مردادماه» شاخص کل بورس با کاهش بیش از هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در پنجمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس روزی پر نوسان را پشت سر گذاشت به طوریکه در میانه‌های معاملات کانال دو میلیون واحد را از دست داد، اما دوباره توانست وارد این کانال شود. بر این اساس شاخص کل بورس امروز با ۱.۳۳۶ واحد کاهش در رقم دو میلیون واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۵۱۲ واحد افزایش رقم ۷۱۱ هزار و ۳۰۶ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۳۲۰ هزار معامله به ارزش ۴۸ هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال انجام شد.

همچنین نمادهای سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و فولادمبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. از سویی شاخص فرابورس نیز امروز با کاهشی ۱۲۷ واحدی رقم ۲۶ هزار و ۵۰۸ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۲۰۹ هزار معامله به ارزش ۷۷ هزار و ۱۴۹ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پتروشیمی تندگویان، پلیمر آریاساسول و بهمن دیزل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افتی محسوس و ۸۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، ارزش معاملات سهام و حق تقدم امروز به رقم ۳.۸ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۷۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۵۳۷ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

ارزش معاملات پایین روی تابلوهای معاملاتی حتی بعد از بازگشایی نمادهای بزرگ بسیار پابرجا بوده و با این ارزش معاملات فقط می‌توان به حفظ تعادل در ناحیه فعلی شاخص کل بورس امیدوار بود و برای رشد بازار سهام بی شک نیاز به ارزش معاملات بهتر و بیشتری است.

از طرفی رشد ارزش معاملات طی دو روز گذشته کمی امیدواری در بین فعالین بازار ایجاد کرده بود، ولی امروز شاهد ادامه این روند نبودیم و برای همین مثبت‌ها ناپایدار بود و رنج‌هایی هم که روی نماد خودرو کشیده شد نتوانست این سهم را صف خرید کند و یا حتی در درصدهای مثبت بالا نگهدارد. بی‌شک محدوده‌های فعلی شاخص کل بسیار کم ریسک‌تر از دوماه پیش است، اما باز هم احتیاط چاشنی کار معامله‌گران است و بسیاری همچنان نظاره‌گر هستند، تا وضعیت بهبود پیدا کند.

کد خبر: 62548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =