انعقاد ۶۵ تفاهم‌نامه مهارتی با بنگاه‌های اقتصادی و دانشگاه‌ها در بوشهر

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۴۵ تفاهم‌نامه با بنگاه‌های اقتصادی و ۲۰ تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برای ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با ظرفیت‌های استان منعقد شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالمجید دراهکی با اشاره به قرارداد تضمین اشتغال رشته‌های ابزار دقیق، لوله کشی و برق صنعتی، انواع جوشکاری، قالب‌ و داربست‌بندی در مجموعه صنایع نفتی استان بوشهر اضافه کرد: براساس قرارداد منعقد شده با مجموعه صنعت نفت در دور نخست سفر رئیس جمهور به این استان قرارداد آموزش یک هزار نفر طی دو سال در صنایع مورد نیاز نفت منعقد شد که تاکنون ۳۴۵ نفر در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون از این شمار ۱۲۵ نفر موفق به دریافت گواهی‌نامه مهارتی شده‌اند و براساس تفاهم‌نامه موجود برای اشتغال به منطقه ویژه معرفی می‌شوند.

دراهکی بیان کرد: برای اجرای تفاهم‌نامه آموزش یک‌هزار نفر در مجموعه صنایع وابسته به نفت، ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات دور نخست سفر رئیس جمهور به استان مصوب شده است که با توجه به ابلاغ این مصوبه در آذر ماه تاکنون یک میلیارد تومان (به ازای هر نفر ۱۲ میلیون تومان) اختصاص یافته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در همین ارتباط با شرکت‌های کشتی‌سازی صدرا و شهید محلاتی، نیروگاه اتمی و شیلات نیز تفاهم‌نامه‌هایی با موضوع آموزش نیرو متناسب با نیاز آنها منعقد شده است.

کد خبر: 62589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =