آخرین وضعیت واگذاری فیبرنوری و تماس تصویری رایتل

عضو هیات مدیره رایتل به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت واگذاری فیبرنوری از سوی این اپراتور پرداخت و تاکید کرد: با اجرای این طرح رایتل از یک اپراتور تلفن همراه فاصله گرفته و به ارائه خدمات به مشترکان ثابت نیز خواهد پرداخت.

محمدصادق کریمی مهرآبادی، عضو هیات مدیره رایتل در گفتگو با آتیه‌آنلاین، گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده مشترکان خانگی نیز می‌توانند برای دریافت فیبرنوری ثبت‌نام کنند که این ثبت‌نام از طریق سایت IRANFTTX.IR انجام می‌شود و چنانچه مشترکی در یکی از هشت شهری که تحت پوشش رایتل است سکونت داشته باشد می‌تواند برای دریافت این سرویس ثبت‌نام کند تا همکاران برای نصب این سرویس اقدام کنند.

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که مدتی است بار دیگر صحبت‌هایی درباره ارائه تماس تصویری از سوی رایتل مطرح می‌شود. این موضوع از سال‌ها پیش مطرح بوده و هربار به دلایل متعدد اجازه اجرای آن داده نشده است. این بار شرایط از چه قرار است؟، گفت: سرویس تماس تصویری که در گذشته قرار بود از سوی رایتل ارائه شود در واقع سرویسی بود که بر بستر 3G قابل ارائه بود و در آن زمان خدمت جدیدی محسوب می‌شد هرچند که حالا بسیاری از نرم‌افزارهای ارتباطی چنین امکانی را ایجاد و فراهم کرده‌اند.

کریمی ادامه داد: البته نکته‌ای که باید در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد آن است که حال دیگر با تغییراتی که در تکنولوژی صورت گرفته بسیاری از گوشی‌هایی که این روزها در بازار موجودند دیگر امکان ارائه چنین سرویسی را در اختیار مشترک نمی‌گذارند و اگرچه بر روی شبکه رایتل این توانایی وجود دارد اما در گوشی‌های هوشمند نسل جدید به نوعی می‌توان گفت این تکنولوژی منسوخ شده است.

عضو هیات مدیره رایتل افزود: البته امکان ارائه سرویس های VoLTE و ViLTE در خصوص ارسال صدا و تصویر در شبکه های 4G از بستر اینترنت وجود دارد که نیازمند گوشی‌های سازگار با این تکنولوژی‌هاست.

ورود رایتل به عرصه اقتصاد دیجیتال

کریمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به سایر برنامه‌های رایتل اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی بلندمدت راتیل در افق ۱۴۰۶ حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال است یعنی علاوه بر بحث اصلی که به ارائه خدمات پایه در حوزه‌های دیتا، مکالمه و پیامک مربوط می‌شود به سمت ارائه خدمات بر بستر اقتصاد دیجیتال گام برداریم.

وی افزود: برآورد ما این است که با این رویکرد در افق ۱۴۰۶ بطور میانگین از نظر درآمدی حدود ۵۰ درصد درآمد رایتل از طریق سرویس‌هایی باشد که بر این بستر ارائه می‌شوند. اکنون نیز این پروژه آغاز به کار کرده و در حوزه‌هایی مانند بیمارستان هوشمند یا حمل‌و نقل هوشمند دستاوردهای متعددی داشته‌ایم که برخی از آنها نیز در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲ ارائه شد. ما در حال تلاش هستیم تا با برقراری تعاملات لازم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک این طرح را گسترش داده و در کنار سرویس‌های متعدد و خدماتی که تاکنون ارائه کرده‌ایم در این مسیر نیز گام برداشته و خدمات اقتصاد دیجیتال هم از سوی رایتل ارائه شود.

کریمی ادامه داد: در این زمینه نیز لازم است توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های ارتباطی کشور و به‌ویژه شبکه‌های تلفن همراه شود، چراکه نقش توسعه اینترنت پهن پاند و افزایش سرعت اینترنت در افزایش تولید ناخالص ملی (GDP) کشور انکارناپذیر است.

وی گفت: امروزه در تمام دنیا، اپراتورهای تلفن همراه در حال حرکت به سمت حوزه‌های هوشمندسازی هستند و توسعه خدمات مالی و حضور در فین‌تک‌ها یکی از مهمترین بخش‌های این حرکت است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰ درصد از فعالیت‌های جانبی اپراتورها به سمت خدمات فناورانه در حوزه مالی برود.

عضو هیات مدیره رایتل با بیان اینکه اکنون حدود ۱۰ درصد از کل ترافیک دیتای کشور در شبکه رایتل تولید می‌شود، گفت: طرح‌های متعددی در زمینه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در دستور کار قرار داده‌ایم و در نهایت مسیر خود را به گونه‌ای ترسیم کرده‌ایم که از طرح‌های نوآورانه استقبال می‌کنیم.

کد خبر: 62593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =