شایعه تعطیلی بورس کالا، بازار سهام را ریزشی کرد

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «هشتم مردادماه» شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۲۹ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، روند نزولی بازار سرمایه همچنان ادامه یافت، به طوریکه امروز شاخص کل بورس با ۲۹ هزار و ۸۰ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۹۶۷ هزار واحد افت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۱۳ هزار و ۷۸۱ واحد کاهش در رقم ۶۹۷ هزار و ۴۴۱ واحد ایستاد.

بر این اساس، در این بازار ۴۴۶ هزار معامله به ارزش ۵۳ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

از سویی امروز شاخص کل فرابورس هم با ۴۶۸ واحد کاهش به کانال ۲۵ هزار واحد عقب‌گرد کرد و در رقم ۲۵ هزار و ۹۶۲ واحد ایستاد و معامله‌گران این بازار ۲۴۴ هزار معامله به ارزش ۲۹ هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال انجام دادند و نمادهای سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات، ایران خودرو دیزل و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۱.۴۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، ارزش معاملات سهام و حق تقدم امروز به رقم ۵.۳ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱.۱۰۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۵۷ میلیارد تومانی در صندوق های درۀمد ثابت ثبت کردند.

امروز ارزش معاملات در اثر رنج‌های منفی، عرضه سفارش‌های حمایتی و صف فروش شدن برخی نمادهای بزرگ مثل خودرو و خساپا رشد خوبی کرد، ولی در انتها بازهم خساپا با صف فروشی با حجم بیشتر از ۱۰۰ میلیون به کار خودش پایان داد.

همچنین امروز فروشندگان بعد از چند روز استراحت دوباره پر قدرت بودند و شاهد سرانه‌های فروش سنگین در بسیاری از نمادهای بازار بودیم و تابلوهای معاملاتی وضعیت جالبی نداشتند و تراز مثبت سنگین حقوقی‌ها تنها نکته‌ای است که شاید نشان از تخلیه شدن یک موج دیگر از فروشندگان بازار طی امروز و روزهای آتی بازار باشد.

شایعه تعطیلی بورس کالا که به نوعی بهانه اصلاح امروز اوراق بود نیز از طرف سازمان بورس تکذیب شد، در این زمینه سازمان بورس و اوراق بهادار با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: "خبر منتشر شده در فضای مجازی کاملا کذب بوده و خبرهای کذب منتشر شده در این زمینه صرفا در راستای تشویش افکار عمومی و آسیب رساندن به روند بازار سرمایه است".

همچنین مجید عشقی، دبیر شورای عالی بورس نیز در این رابطه گفت: به موجب قانون بازار اوراق بهادار، صدور، تعلیق و لغو مجوز فعالیت بورس‌ها جزو وظایف شورای عالی بورس بوده و به هیچ‌وجه موضوع اشاره شده در دستور کار شورای عالی بورس قرار ندارد.

وی افزود: بورس کالا در سال‌های اخیر به شفافیت معاملات کالاهای پذیرفته شده کمک شایانی داشته و عملکرد این بورس در اقتصاد ملی انکارناپذیر است.

کد خبر: 62628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =