تولید عینک سه بعدی برای درمان تنبلی چشم کودکان

معاون برنامه ریزی، توسعه و نظارت هلدینگ صنایع عمومی تامین از ساخت عینک‌های سه بعدی برای درمان تنبلی چشم در کودکان خبر داد.

امیرمحمد شریفی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه و نظارت هلدینگ صنایع عمومی تامین در گفتگو با آتیه‌آنلاین، با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در عرصه‌های مختلف گفت: در بخشی از فعالیت‌های ما، شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی با شرکت‌های دانش‌بنیان به همکاری پرداخته‌اند.

وی گفت: در این زمینه علاوه بر ساخت محصولاتی مانند دستگاه تسویه هوا یا برخی تجهیزات مورد استفاده در صنعت دارویی که برای اتاق‌های تمیز(کلین روم) مورد استفاده قرار می‌گیرند شاهد ساخت عینک‌های سه بعدی برای درمان تنبلی چشم در کودکان بوده‌ایم که این عینک‌ها به گونه‌ای طراحی شده که کودک برای استفاده از آنها برای مدتی مشغول بازی‌های رایانه‌ای خاص در تلفن همراه می‌شود.

شریفی ادامه داد: اکنون در تلاش هستیم با کمک ارگان‌هایی مانند بهزیستی بتوانیم این محصول را وارد بازار کنیم. سال گذشته حدود دو هزار دستگاه از این محصول در بازار به فروش رسید و با توجه به اینکه سالانه حدود ۱۶ هزار کودک در سنین پایین با مشکل تنبلی چشم مواجه می‌شوند می‌توان از این دستگاه برای حل این مشکل بهره گرفت.

وی افزود: به همین ترتیب درحال کار برای بهبود زندگی کودکان مبتلا به اوتیسم نیز هستیم تا بتوانیم خدمات جدیدی به آنها ارائه کنیم.

کد خبر: 62650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =