پرداخت بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان بهزیستی خراسان‌شمالی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از پرداخت یک‌هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال وام اشتغال از محل تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ در سال ۱۴۰۱ به مددجویان این نهاد حمایتی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن توحیدی مقدم گفت: یک‌هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره ۱۶ برای اشتغالزایی جامعه هدف به بانک‌های عامل ابلاغ شد که تاکنون یک‌هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۱۶۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات تبصره ۱۸ جذب و پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون ۸۹ درصد از تعهد اشتغالزایی این نهاد در سال گذشته محقق شده است افزود: تسهیلات تبصره ۱۶ اشتغال یکهزار و ۳۰۰ نفر و تسهیلات تبصره ۱۸ نیز اشتغال ۱۴۱ نفر از گروه هدف را در استان فراهم کرد.

وی گفت: اینک ۱۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۶ سال گذشته باقی مانده است که در صورت پرداخت تعهد اشتغال بهزیستی در این استان به ۹۵ درصد می‌رسد.

توحیدی مقدم یادآور شد: بانک ملی در زمینه پرداخت تسهیلات بیشترین همکاری را داشته است و در اواخر خردادماه سال جاری ۲۴۰ میلیارد ریال طرح به این بانک معرفی و تاکنون ۲۳۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

وی بیان کرد: مددجویان این نهاد در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات صاحب شغل شدند.

تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد به دولت اجازه می دهد تا ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

تبصره ۱۶ نیز به منظور کمک به توسعه اشتغال دانش‌بنیان و صنایع خلاق از طریق حمایت از ارتقا، توسعه زیرساخت ها و افزایش فروش محصولات دانش‌بنیان از محل منابع بند (ب) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و از طریق معرفی به بانک های عامل قابل اعطا است که نرخ سود این وام‌های قرض‌الحسنه با کارمزد حداکثر چهار درصد است.

۱۱۴ هزار و ۳۵۱ نفر از جمعیت استان یک میلیون نفری زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت‌های بیشتر در حوزه‌های مختلف به ویژه مسکن هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال‌شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند.

کد خبر: 62663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =