پوشش ۹۹ درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران در استان خراسان‌رضوی

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی از پوشش ۹۹ درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران در استان خبر داد و گفت: بیش از ١۰۲ هزار نوزاد و شیرخوار در استان در سال گذشته غربالگری شنوایی شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، غلامحسین دلبری گفت: غربال شنوایی نوزادان یکی از اثربخش‌ترین برنامه‌هایی است که متولی اجرای آن سازمان بهزیستی است. بیش از ۱۰۲ هزار نوزاد و شیرخوار در استان خراسان رضوی در سال گذشته غربالگری شنوایی شدند. ۳۳۱ نوزاد دارای اختلال شنوایی و ۶۱ نوزاد دارای اختلال کم‌شنوایی عمیق مادرزادی در این برنامه شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه ۵۶ پایگاه‌ فعال غربالگری شنوایی نوزادان در سطح استان وجود دارد، گفت: در سال گذشته اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان در راستای اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران هزینه شد. از اهداف این برنامه تشخیص و مداخله به موقع و زودهنگام کم‌شنوایی و ناشنوایی است که در سه مرحله غربال، تشخیص و مداخله صورت می‌گیرد.

دلبری به غربالگری شنوایی ۹۹ درصد از نوزادان متولد شده در استان خراسان رضوی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: غربال شنوایی نوزادان در حال حاضر با جدیت در تمام زایشگاه‌های استان خراسان رضوی در حال اجرا است. هر ساله ۲۵ تا ۳۰ درصد آمار تحت پوشش که شامل نوزادان متولد شده در مناطق روستایی و حاشیه شهر می‌شود از یارانه بهره‌مند شده و غربال به‌صورت رایگان برای آنها انجام می‌گیرد.

کد خبر: 62694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =