۴ نشانه‌ای که سهام‌داران را به آینده بورس امیدوار کرد

بورس تهران در معاملات روز شنبه «چهاردهم مردادماه» با افزایش نزدیک به ۴۰ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۳۹ هزار و ۳۸۴ واحد افزایش دوباره وارد کانال دو میلیون واحد شدی و رقم دو میلیون و ۳۳ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معار هم وزن هم با ۱۱ هزار و ۸۵۹ واحد افزایش در رقم ۷۱۷ هزار و ۷۷۵ واحد ایستاد. در این بازار ۴۳۴ هزار معامله به ارزش ۵۸ هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال صورت گرفت و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

از سویی امروز شاخص فرابورس نیز با ۳۸۸ واحد افزایش تا رقم ۲۶ هزار و ۶۴۴ واحد صعود کرد. معامله گران این بازار ۲۵۴ هزار معامله انجام دادند که ۴۰ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای ایران خودرو دیزل، مجتمع جهان فولاد سیرجان و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۱۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به سه‌شنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۵.۲ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۵۲ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۹۰۰ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

همچنین بازار امروز در ادامه معاملات سه شنبه، خوب بود. صف خرید شدن اکثر نمادهای بزرگ و تاثیر گذار بازار مثل شپنا و خودرو و همچنین به پایان‌رساندن بازار با صف خرید در این دو نماد امیدواری‌ها را بیش از پیش کرد. خروج پول‌ها از صندوق‌های درآمد ثابت و ورود آن‌ها به سهام و حق تقدم و رشد ارزش معاملات تابلوها را مستعد نشان می‌دهد و با ادامه این روند، روی تابلوهای معاملاتی بازار توان بهتر شدن هم دارد. این ۴ نشانه‌ای که به آن‌ها اشاره شد، نوید روزهای خوبی را برای بورس می‌دهد.

کد خبر: 62736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =