رقابت ۴۱۹ زندانی در دومین دوره مسابقات ملی مهارت استان البرز

دومین دوره مسابقات ملی مهارت ویژه زندانیان با مشارکت اداره کل فنی و حرفه‌ای استان البرز در زندان فردیس آغاز به کار کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مهر، علی چهارمحالی در این‌باره کرد: دومین دوره مسابقات ملی مهارت ویژه زندانیان و سربازان وظیفه زندان‌های البرز هم زمان با سراسر کشور و با مشارکت اداره کل فنی و حرفه‌ای استان البرز در زندان فردیس آغاز به کار کرد. این دوره از مسابقات صبح امروز و با حضور سربازان وظیفه و زندانیان زن و مرد آغاز شد و تا هفدهم این ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل زندان‌های استان البرز افزود: در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات ۴۱۹ زندانی دارای تخصص فنی در ۹ رشته به رقابت پرداخته و ۶۰ زندانی به مرحله نهایی راه یافته‌اند و تا پایان مسابقات برای کسب مقام‌های اول تا سوم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته اداره کل زندان‌های البرز به عنوان اولین استان، مسابقات ملی مهارت ویژه سربازان وظیفه زندان‌ها را به صورت آزمایشی در یک رشته برگزار کرد گفت: با توجه به بازخوردهای مناسب در این زمینه، امسال این مسابقات را با تدابیر در نظر گرفته شده با حضور ۴۵ سرباز و در ۵ رشته فنی برگزار کرد که با استقبال خوب سربازان وظیفه نیز مواجه شد.

چهارمحالی ضمن قدردانی از مدیر کل، مسئولان و مربیان اداره کل فنی و حرفه‌ای استان البرز بیان کرد: توانمندشدن زندانیان در عرصه فنی ضامن امنیت جامعه است، بسیاری از زندانیان به دلیل نداشتن تخصص و شغل مناسب دچار لغزش شده‌اند که این لغزش‌ها موجب ناامنی در جامعه می‌شود، پس هر قدر در زمینه توانمندسازی زندانیان سرمایه‌گذاری شود اثرات مثبت آن به جامعه باز خواهد گشت.

وی گفت: جوشکاری، فناوری خودرو، منبت، معرق، آشپزی، برق ساختمان، قالی‌بافی، پیرایشگر مردانه و سراجی از رشته‌های این دوره از مسابقات هستند که زندانیان و سربازان وظیفه در آن‌ها با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر: 62742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =