مهارت‌آموزی ۱۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در کارگاه‌های فنی و مهارتی

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از مهارت‌آموزی ۱۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در کارگاه‌های فنی و مهارتی آموزش و پرورش و همچنین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود حمیدی‌نژاد در حاشیه بازدید از کارگاه‌های هنرستان فتح المبین اهواز بیان کرد: باید به سمت برگزاری طرح‌های مهارتی در استان حرکت کنیم تا جوانانی دارای مهارت و با انگیره کار پرورش دهیم، تابستان فرصت خوبی برای مهارت‌آموزی نوجوانان و جوانان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار نفر دانش‌آموز در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان ثبت نام کرده‌اند افزود: سه هزار دانش‌آموز نیز در کارگاه‌های مهارت آموزشی آموزش و پرورش در حال آموزش هستند.

حمیدی‌نژاد با تاکید بر اینکه توسعه رشته‌های فنی و مهارتی در اولویت آموزش و پررورش خوزستان است ادامه داد: طرح "نوجوان ماهر" یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش برای آشنایی این قشر با رشته‌های مهارتی و ایجاد بستری برای ورود دانش آموزان به بازار کار و اشتغال است که در هفته ملی مهارت در حال برگزاری است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای یکی از برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که لازم‌الاجرا است و در استان صنعتی خوزستان باید بیشتر پرداخته شود.

در خوزستان ۴۰۰ هنرستان وجود دارد.

همچنین در استان ۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۲۴ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای فعالیت دارند.

کد خبر: 62752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =