بهره‌مندی زنان سرپرست خانوار قزوینی از بیمه تامین‌اجتماعی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: زنان سرپرست خانوار از بیمه تامین‌اجتماعی بهره‌مند می‌شوند و تاکنون برای ۸۷۰ زن سرپرست خانوار حق بیمه تامین‌اجتماعی پرداخت شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، هدی حقیقی با اشاره به اینکه خدمات مختلفی توسط دفتر توانمندسازی و زنان ارائه می‌شود، بیان کرد: چهار هزار و ۸۰۶ خانوار طی تیر ماه سال گذشته الی تیرماه سال جاری از خدمات مستمری و افزایش یارانه بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت، کمک هزینه برای ۵۵۳ خانواده‌های دارای فرزند چندقلو پرداخت شده است به فعالیت گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار اشاره و بیان کرد: ۱۵ گروه همیار استان در زمینه‌های خیاطی، تولید و بسته‌بندی مواد غذایی، خدمات نظافتی، دامداری، تولید سرویس آشپزخانه، سفالگری، تولید فرش و قالیچه فعالیت می‌کنند.

حقیقی با اذعان به اینکه زنان سرپرست خانوار از بیمه تامین‌اجتماعی بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد: بیمه اجتماعی برای یک هزار و ۲۵۴ زن سرپرست خانوار که شامل ۸۷۰ نفر بیمه تامین‌اجتماعی شهری و ۳۸۴ نفر بیمه روستایی و عشایری بوده، پرداخت شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین افزود: خدماتی در دفتر شبه خانواده زیرنظر بهزیستی استان ارائه شده است که از موارد آن می‌توان به بهره‌مندی ۲۸ خانواده از فرزندخواندگی، بهره‌مندی ۳۲۰ فرزند امدادبگیر و ۱۰۸ فرزندان پذیرش شده اشاره کرد.

این مسئول با بیان اینکه در مجموع ۲۳ هزار و ۶۱۰ مورد خدمات توسط اورژانس ارائه شده است، بیان کرد: فعالیت ۱۴ هزار و ۴۹۰ تیم سیار، یک هزار و ۹۹۷ مورد مداخله در بحران، یکهزار و دو پایگاه خدمات اجتماعی، ۶ هزار و ۱۲۱ خط ۱۲۳ از جمله این اقدامات بوده است.

کد خبر: 62798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =