احداث مرکز آموزش نوین فنی و حرفه‌ای در علی‌آباد کتول

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان از احداث مرکز آموزش نوین فنی و حرفه‌ای با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی در علی آبادکتول خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حمزه کرایلو رعیت بیان کرد: تاکید بر آموزش مهارتی به نسل جوان برای تقویت زمینه اشتغال آنان پس از دوران تحصیل، مورد تاکید مدیران ارشد استان قرار دارد و با این نگاه ویژه، زیرساخت‌های تحقق این هدف در حال تکمیل است.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم مهارت‌آموزی به عنوان زیربنای اشتغال و حل معضل بیکاری در گلستان نهادینه شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان افزود: در این راستا، آموزش مهارتی جزو پنج اولویت اول استان قرار گرفته تا از طریق آن، نسلی متخصص و آشنا به نیاز بازار تربیت شده و دغدغه تامین شغل و درآمد نداشته باشند.

کرایلو ادامه داد: اشتغال جوانان به عنوان یکی از چالش‌های مهم خانواده‌های ایرانی شناخته می‌شود و باید تلاش کنیم حوزه بهره‌وری از طریق آموزش‌ها میان خانواده‌های گلستانی نهادینه شود.

وی تنها راه حل اشتغال را حرکت در مسیر مهارت‌آموزی دانست و افزود: اتفاقات جدیدی در گلستان شکل گرفته و سند جامع ائتلاف مهارتی و سند مهارت‌های نوین گلستان بر مبنای ۳۱ دستگاه تدوین شده تا بتوانیم آموزش مهارتی را در استان تقویت کرده و ارتقا بخشیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان با تاکید بر لزوم اجرای نهضت مهارت‌آموزی در استان، گفت: برای حل مشکل اشتغال جوانان باید نهضت مهارت‌آموزی شکل بگیرد و در درون خانواده‌های مهارت‌آموزی به عنوان یک فرهنگ پذیرفته شود.

کرایلو افزود: بر همین اساس مرکز مهارتی نوین برپایه مهارت آموزشی و با تاکید بر"مشاغل آینده و آینده مشاغل" و اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال از محل منابع استانی و ملی در علی‌آبادکتول احداث می‌شود.

کد خبر: 62818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =