با محرک واگذاری خودروسازان، بورس در مسیر رشد قرار گرفت

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «شانزدهم مردادماه» با افزایش نزدیک به ۷ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، روند صعودی همچنان در بازار سرمایه ادامه داشت، به طوری که شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۱۰۹ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۵۱ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با صعودی ۲.۵۵۷ واحدی در رقم ۷۱۹ هزار و ۵۶۰ واحد ایستاد.

از سویی در این بازار ۴۱۳ هزار معامله به ارزش ۵۴ هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌ گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

امروز همچنین شاخص فرابورس با صعودی ۱۰۹ واحدی در رقم ۲۶ هزار و ۶۵۰ واحد ایستاد و معامله‌گران این بازار ۲۹۶ هزار معامله به ارزش ۲۳۵۹ میلیارد ریال انجام دادند و نمادهای سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات، مجتمع جهان فولاد سیرجان و سنگ آهن گوهرزمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشدی ۸۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۵ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۴۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱۱۰ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

با خبر دیروز مبنی بر جدی شدن دوباره واگذاری خودروسازها، این گروه به لیدری نمادهای ورنا، وساپا و خگستر رهبری کل بازار را به دست گرفتند و اکثرا پایین باز شدند و تا صف خرید رفتند، میانه بازار صف‌های خرید این گروه عرضه شد، ولی دوباره اکثرا صف خرید شدند.

اما در انتهای بازار با موج فروش دیگری این گروه روبرو شد که باعث شد به جزء نمادهای ورنا و وساپا اکثر نمادهای این گروه به قیمت‌هایی زیر قیمت پایانی برسند و از این نظر فردا نیمه اول پرعرضه‌ای را به نظر پیش رو خواهیم داشت و خریداران محک جدی خواهند خورد. اما روی تابلوها بعد از مدت‌ها شاهد خروج پول‌های حقیقی در دو روز متوالی از صندوق‌های درآمد ثابت هستیم که نشانه خوبی است و رشد ارزش معاملات طی معاملات امروز هم نکته امیدوار کننده‌ای قلمداد می‌شود.

کد خبر: 62823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =