مشارکت بیش از ۸ هزار کودک اصفهانی در طرح " غربالگری اضطراب"

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: ۱۱ هزار و ۵۳۰ کودک پنج تا ۶ ساله، طی سال گذشته در "طرح غربالگری اضطراب" مشارکت کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به بیش از هشت هزار تن برسد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سمیه کریمی روز در این‌باره گفت: غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ ساله، از ابتدای سال ۱۳۹۳ در استان اصفهان آغاز شد و هر ساله از سوی بهزیستی در مراکز پیش دبستانی انجام می‌شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه تعداد مراکز همکار طرح در استان ۸۸ واحد است اما اولویت با مرکز تخصصی کودک و نوجوان است، افزود: با ثبت اطلاعات در پرسشنامه اسپنس(پرسشنامه غربالگری اختلالات اضطرابی کودکان) سال گذشته، پنج هزار و ۷۲۰ کودک از طریق نمره‌گذاری تشخیص اضطراب گرفتند و به مراکز همکار طرح معرفی شدند.

کریمی با بیان اینکه دراین طرح چهار جلسه رایگان برای مراجعان نیازمند و جامعه هدف در نظر گرفته شده است، ادامه داد: هدف از اجرای طرح، شناسایی زود هنگام اضطراب کودکان شامل اختلال وسواس، ترس از آسیب جسمانی، اضطراب جدایی،اختلال اضطراب پس از سانحه است.

وی افزود: همچنین اطلاع‌رسانی پرسشنامه در سامانه مشاور از ابتدای سال انجام شده است که بر این اساس مشخصات حدود یک هزار کودک در حال ثبت است که تاکنون برای بالغ بر ۲۵۳ کودک تشخیص اضطراب داده شده است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت:هدف از این طرح ارجاع زود هنگام کودکان دارای اختلال برای مداخلات تخصصی روان شناختی، افزایش اطلاعات والدین برای پیشگیری است.

وی افزود: ثبت نام این طرح در سامانه جامع مشاوره به آدرس Moshavereh.behzisti.ir انجام می‌پذیرد و اولویت جامعه هدف در هر شرایط خانوادگی و شامل تمام کودکان پنج تا ۶ سال است.

کریمی در پاسخ به اینکه براساس سامانه ثبت اطلاعات جنسیت، اضطراب در کدام منطقه اصفهان بیشتر بوده بیان کرد: هنوز استخراج اطلاعات در این زمینه امکان پذیر نیست ولی این موضوع در سامانه پیشنهاد داده شده است.

کد خبر: 62856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =