شناسایی همه افراد دارای معلولیت ساکن روستا در ابهر

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر از پوشش ۱۰۰ درصدی طرح توانبخشی مبتنی برجامعه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان ابهر، علی لطیفی گفت: همه افراد دارای معلولیت ساکن در روستاهای این شهرستان با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR)توسط ۶ تسهیلگر آموزش دیده و با یاری دهیاران و اعضای شورای روستا شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه ۵۷۵ فرد دارای معلولیت در ۷۰ روستای این شهرستان شناسایی شده و توانستند از خدمات متنوع این طرح در راستای توانمندسازی استفاده کنند بیان کرد: فعالیت‌های C.B.R در پنج شاخه تحت عنوان آموزش، سلامت، معاش، اجتماعی و توانمندسازی در زمینه سلامت فرد مطرح است و شرایط را برای ارتقای سطح سلامت فردی، پیشگیری، مراقبت‌های پزشکی و توانبخشی بهبود می‌بخشد.

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر به صندوق های خرد محلی متشکل از افراد کم درآمد دارای معلولیت با هدف توانمندسازی و ظرفیت‌سازی آنان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به ۱۲ نفر از افراد دارای معلولیت ۱۵۴ میلیون تومان به عنوان کمک بلاعوض اشتغال و به ۲۸ نفر نیز وام تسهیلات اشتغالزایی نزدیک به ۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

لطیفی افزود: مجریان طرح (CBR) سعی دارند تا با توانمندسازی افراد دارای معلولیت و برابرسازی فرصت‌ها میزان مشارکت اجتماعی آنان را افزایش داده و این قشر را به میان مردم بیاورند تا همچون سایر افراد عادی در جامعه حضور پیدا کنند.

وی مناسب‌سازی منزل افراد دارای معلولیت، اهداء وسایل کمک توانبخشی، ایجاد زمینه جهت آغاز فعالیت‌های اشتغال‌محور روستایی چون دامداری، باغداری... و همچنین آموزش‌های لازم در زمینه ارتقاء کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت را از مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته در روستاها توسط مجریان این طرح اعلام کرد.

کد خبر: 62857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =