ایجاد اشتغال برای ۴۲ درصد مهارت‌آموزان زنجان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی جزو الویت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای بوده است از ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۲ درصد مهارت‌آموزان زنجان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمدرضا انصاری، به مناسبت روز ملی مهارت و کارآفرینی، با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای به همراه متولیان این حوزه طبق مجموعه قوانین برای مهارت آموزشی و ارتقای شغلی در تلاش است، گفت: شرکای اجتماعی مختلف برای انتقال دانش در حوزه‌های مختلف به همراه بنگاه‌های اقتصادی با فنی و حرفه‌ای مشارکت و فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، با بیان اینکه مهارت آموزی جزو الویت‌های این مجموعه بوده است، ادامه داد: بالغ بر ۹هزار و ۵۰۰ استاندارد شغلی و آموزش میان رشته‌ای و رابطه‌ای بر اساس استاندارهای بین المللی در این راستا تدوین شده است.

وی، با اشاره به اینکه سربازان جزو جمعیت فعال جامعه محسوب می‌شوند، گفت: فنی و حرفه‌ای با اجرای طرح‌های آموزشی مهارتی در این‌باره برای سربازان و زندانیان در راستای ارتقای مهارت آموزی و ایجاد انگیزه اقدامات و مسابقات مهارتی نیز برگزار می‌کند.

انصاری افزود: تثبیت اشتغال یکی از الویت‌های این مجموعه است که بنگاه‌های اقتصادی وظیفه مهمی در این راستا برعهده دارند.

وی، حضور بنگاه‌های اقتصادی را مهم ارزیابی کرد و گفت: فرایند ایجاد اشتغال در کنار آموزش مهارت‌های شغلی و توانمندسازی طبق استاندارهای بین‌المللی حائز اهمیت است.

انصاری، با بیان اینکه همه فعالیت‌ها و آموزش‌های مهارتی در این سازمان مرتبط با اشتغال است، گفت: آمار اشتغال و فرآیند آموزشی دارای مراحل خاص خود همراه با استعداد سنجی و حضور در کارگاه‌ها و .... را برای متقاضیان شامل می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، با اشاره به رصد اشتغال افراد آموزش دیده خبر از ایجاد اشتغال مستقیم برای بالای ۴۰ درصدی از جامعه متقاضیان اشتغال داد، بیان کرد: در حوزه خواهران و برداران شرایط کارآموزی متفاوت است.

انصاری، بخش مراقبت زیبایی و مد و لباس را مختص زنان برشمرد و گفت: زنان در صنایع چوب و تعمیرات خودرو، و رشته های سنگین مکانیک و فناوری اطلاعات و رشته های میان رشته و کابینت سازی نیز وارد شدند.

وی، با بیان اینکه سفارش محور بودن آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی در این حوزه مهم است، افزود: اجرای طرح ملی و مهارت افزایی دارای حوزه گسترده بوده است.

مدیرکل آموزش و حرفه ای استان، بیان کرد: دانشجویان در کنار رشته اصلی خود مهارت‌های ویژه نیز یاد می‌گیرند و دراین راستا قراردادهای نیز با دانشگاه‌های استان برای مهارت‌آموزی و تخصص دانشجویان متقاضی انجام شده است.

انصاری، ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی را برای این مجموعه مهم ارزیابی کرد و گفت: اجرای طرح تابستانی برای اولین سال برای دهک های ۱تا ۵ درآمدی را شامل می‌شود.

وی، با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت‌های آموزشی رایگان برای دهک‌های کم‌برخوردار بوده است، اضافه کرد: سهمیه استان زنجان در این‌باره بالغ بر یک هزار ۴۰۰ نفر در بخش دولتی و ۹۴ نفر در بخش غیردولتی بوده است و این برابر با یک و نیم برابر سهمیه استان در سال‌جاری بوده است.

کد خبر: 62859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =