ارائه ۳۰۰ هزار ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در آبادان

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آبادان گفت: در چهار ماه ابتدای سالجاری ۱۰۰ هزار ساعت آموزش برای ۹۵۰ مهارت‌آموز در بخش دولتی و ۲۰۰ هزار نفر ساعت در قالب ۱۲۸ نفر در بخش خصوصی مهارت‌آموزی ارائه شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی عبدالله‌نژاد در مراسم تجلیل از خبرنگاران آبادان گفت: ۱۰ کارگاه مهارت‌آموزی تراشکاری، انواع جوشکاری، برق، بازرسی جوش، تعمیرموتور شناورهای دریایی، تعمیر موتور خودرو، تعمیر کولر و دستگاه‌های خنک‌کننده برای مردان و تعمیر موبایل، عکاسی، فیلمبرداری، قالیبافی، حصیربافی و صنایع دستی برای زنان در آبادان فعال است.

وی به فعالیت ۶۳ آموزشگاه بخش خصوصی در شهرستان آبادان اشاره و بیان کرد: بخش خصوصی به عنوان بازوان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای فعالیت دارند و در مکاتباتی با فرمانداری شهرستان مقرر شد جهت بروزرسانی تجهیزات و ارتقاء کیفیت آموزش از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به این آموزشگاه‌ها کمک شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آبادان گفت: در راستای توسعه مراکز مهارت‌آموزی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، هفت آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد و دو مرکز جوار کارگاهی در رشته‌های هنرهای نمایشی، صنایع پوشاک، پیرایش مردانه، مراقبت و زیبایی، صنعت ساختمان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در سال‌جاری افتتاح شد.

عبدالله‌نژاد افزود: در سال گذشته نیز ۸۰۰ هزار ساعت آموزش در بخش دولتی و ۲۰۰ هزار ساعت در بخش خصوصی به متقاضیان ارائه شده است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش خبرنگاران در بازتاب اخبار جامعه و معرفی مهارت‌آموزی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم برای راهنمایی جوانان برای اشتغال گفت: حرفه آموزی به عنوان پیش نیاز تولید و اشتغال است که نیاز است توسط مسئولان نگاه ویژه‌ای به آن شود.

عبدالله‌نژاد افزود: طرح توسعه شهرستان باید پیوست سند توسعه مهارت داشته باشد تا نیازهای مراکز صنعتی در آن تعریف و مهارت‌های لازم در بخش‌های مختلف به کارآموزان ارائه و آموزش‌ها به سمت مهارت‌محور حرکت کند.

وی گفت: در حال رایزنی برای ارائه آموزش به متقاضیان عراقی در قالب دیپلماسی مهارت‌آموزی با توجه به ظرفیت‌های موجود در مراکز فنی و حرفه ای آبادان و نزدیکی شهر بصره هستیم.

کد خبر: 62894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =