بازدهی ۲.۵ برابری نمادهای «تاپیکو» و «صبا» به نسبت شاخص کل بورس

بازار سهام در هفته‌ گذشته روند صعودی را سپری کرد، به طوریکه شاخص کل بورس این هفته در مجموع با بیش از ۲ درصد رشد نسبت به هفته پیشین مواجه شد و از سطح یک میلیون و ۹۹۳ هزارو ۶۷۰ واحدی در ابتدای هفته به سطح دو میلیون و ۳۶ هزارو ۹۸۵ واحدی در انتهای هفته افزایش یافت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در هفته گذشته شاهد رشد روند حجم و ارزش معاملات روزانه بازار سهام نسبت به هفته پیشین بودیم، بر این اساس مجموع ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم به ۲۵۵.۰۶۸ میلیارد ریال در پایان هفته‌ای که گذشت، رسید. این درحالیست که در مجموع ۵ روز معاملاتی هفته گذشته ۱.۰۴۴ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج شد.

بازدهی شستا و هلدینگ‌های زیر مجموعه‌اش در هفته گذشته

نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که با نماد «شستا» در بورس تهران شناخته می‌شود، در هفته گذشته عملکرد صعودی داشت و رشد ۱ درصدی را به ثبت رساند. از سویی با توجه به افزایش ۲ درصدی شاخص کل می‌توان گفت، افزایش قیمت سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در هفته گذشته کمتر از شاخص کل بوده است.

به غیر از خود نماد شستا، از ۵ هلدینگ این شرکت سرمایه‌گذاری، ۵ هلدینگ در بازار سرمایه حضور دارند که شامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو)، سرمایه‌گذاری سیمان تامین (سیتا)، سرمایه‌گذاری صدرتامین (تاصیکو) و سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا) می‌شوند. در جدول زیر بازدهی آن‌ها در بازار سهام طی هفته‌ای که گذشت را مشاهده می‌کنید.

نام نماد بازدهی
شستا ۱ درصد
تاپیکو ۵ درصد
صبا ۵ درصد
سیتا ۴ درصد
تاصیکو ۴ درصد
تیپیکو ۱ درصد
حکشتی -۱ درصد

بهترین عملکرد شرکت‌های بورسی شستا متعلق به کدام نمادها است؟

باتوجه به گستردگی فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در اقتصاد کشور، بنگاه‌های زیادی در زمینه‌های ختلف زیر مجموعه شستا هستند و بسیاری از آن‌ها نیز در بازار سرمایه حضور دارند. حال در هفته‌ای که گذشت ۱۰ نماد برتری که بیشترین بازدهی را در بین نمادهای زیر مجموعه شستا داشتند، عبارت‌اند از: کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت)، نفت پاسارگاد (شپاس)، دوده‌ صنعتی‌ پارس (شدوص)، پشم‌شیشه‌ایران‌ (کپشیر)، سیمان‌فارس‌ (سفار)، کاشی سعدی (کسعدی)، کاشی سعدی (کسعدی)، دارویی ره آورد تامین (درهآور)، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) و سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا). همچنین در جدول زیر میزان بازدهی این نمادها را در هفته‌ای که گذشت مشاهده می‌کنید.

نام نماد بازدهی
زگلدشت ۱۶ درصد
شپاس ۱۱ درصد
شدوص ۱۰ درصد
کپشیر ۹ درصد
سفار ۶ درصد
شکربن ۶ درصد
کسعدی ۶ درصد
درهاور ۶ درصد
تاپیکو ۵ درصد
صبا ۶ درصد

پیش‌بینی

کارشناسان بازار سهام معتقدند، با توجه به وضعیت تکنیکالی شاخص کل و اصلاحی که در دلار به علت آزاد شدن بخشی از منابع مالی ایران در سطح بین الملل بود، هفته جاری شاهد کاهش قیمت سهام دلاری و افزایش تقاضا در سهام ریالی خواهیم بود. قابل توجه است که عرضه های سنگین در روزهای بعد می‌تواند با تقاضا مواجه شود.

این درحالیست که کماکان در کوتاه مدت نمی‌توان انتطار رشد قابل توجه‌ای از بورس داشت و با توجه به ریسک‌هایی که حول و هوش بازار سهام وجود دارد، سهام داران باید با احتیاط معامله کرده و از بروز رفتارهای هیجانی پرهیز کنند. البته ذکر این نکته ضروری است که با توجه به عقب ماندگی بازار سهام به نسبت بازارهای موازی در بلند مدت و میان مدت بازدهی این بازار به نسبت بازارهای رقیب بیشتر خواهد بود.

کد خبر: 62906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =