کاهش قیمت دلار، بورس را ریزشی کرد

بورس تهران در معاملات روز شنبه «بیست و یکم مردادماه» با کاهش نزدیک به ۴۸ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با بیش از ۴۷ هزار واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۹۸۹ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۱۹ هزار واحد کاهش رقم ۶۹۳ هزار و ۸۵۸ واحد را ثبت کرد.

از سویی در این بازار ۳۵۵ هزار معامله به ارزش ۴۴ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین شاخص فرابورس نیز با ۶۵۷ واحد کاهش در رقم ۲۵ هزار و ۷۷۲ واحد ایستاد. در این بازار ۲۴۳ هزار معامله انجام شد که ۵۲ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پلیمر آریا ساسول، ایران خودرو دیزل، پتروشیمی تندگویان، مجتمع جهان فولاد سیرجان، فولاد هرمزگان جنوب و گروه انتخاب الکترونیک آرمان نیز بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۳ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۰۸۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۲۸۵ میلیارد تومانی در سهام و حق تقدم ثبت کردند.

امروز شاهد یک روز قرمز دیگر در بازار سهام بودیم و پس از سه ماه که از شروع اصلاح بازار می‌گذرد و سهم‌ها افت‌های خوبی کردند، تجربه چنین روزهایی برای فعالان بازار سهام بسیار سخت است. به نظر می‌رسد در چند روز پیش‌رو حقوقی‌ها مانند امروز خریدهای پرحجمی انجام خواهند داد تا موج فعلی فروشندگان که به دلیل افت دلار و خبرهای سیاسی در بازار ایجاد شده را هم از بازار تخلیه کنند و اگر اتفاق جدید و تاثیرگذار دیگر رخ ندهد، به نظر این منفی‌ها فرصت خریدهای خوبی خواهند بود.

کد خبر: 62931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =