پرداخت تسهیلات اشتغال بهزیستی به افراد موثر خانواده تحت پوشش

در راستای حمایت از توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف بهزیستی و برخورداری از تسهیلات حمایتی اشتغال، بهزیستی به افراد موثر خانواده تحت پوشش تسهیلات اشتغال اعطا می کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، سرپرست بهزیستی استان زنجان اعلام کرد: در راستای حمایت از توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف بهزیستی و برخورداری از تسهیلات حمایتی اشتغال، در صورت عدم امکان بهره‌مندی جامعه هدف از تسهیلات اشتغال، این سازمان می‌تواند به اعضای موثر خانواده افراد تحت پوشش شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و مددجویان تسهیلات اشتغال اعطا کند.

نعمت ملکی افزود: در حوزه توانبخشی، افراد دارای معلولیت بین ۱۸ تا ۶۰ سال که توان انجام هیچگونه فعالیت شغلی به طور مستقل را ندارند و براساس نتایج حاصل از ابزارهای عملکردی قادر به زندگی مستقل بدون کمک نباشند، تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به اعضای موثر خانوار آنها تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از اعضای موثر خانوارهای تمامی گروه‌های دارای کم‌توانی ذهنی شدید و خیلی شدید، ‌بیماران اعصاب و روان تحت پوشش شدید و خیلی شدید، انواع گروه‌های دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که نیاز به مراقبت دائمی دارند و توان انجام فعالیت‌های روزمره خود به صورت مستقل را ندارند می‌توانند برای یکبار تسهیلات اشتغال دریافت کنند.

ملکی درباره زنان سرپرست خانوار نیز بیان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده این افراد در سنین بالای ۶۰ سال دچار مشکلات می شوند نیز می توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان یادآور شد: پرداخت این تسهیلات موجب قطع کمک‌هزینه‌های مستمر، نظیر کمک هزینه نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل یا حق پرستاری نخواهد شد و این تسهیلات به افراد دارای معلولیتی که در مراکز شبانه روزی بستری هستند یا در مراکز روزانه بهزیستی خدمات میگیرند، تعلق نمی گیرد.

ملکی بیان کرد: این تسهیلات فقط یکبار برای افراد آن خانوار پرداخت می‌شود و اولویت پرداخت برای خانواده‌هایی است که جزو دهک درآمدی پایین و متوسط ۱ تا ۷ قرار دارند، است.

کد خبر: 62983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =