بازارچه ویژه زنان سرپرست خانوار البرز افتتاح شد

بازارچه ویژه زنان سرپرست خانوار البرز به عنوان مصوبه‌ای که در سفر استانی رییس‌جمهور به این استان مورد توجه قرار گرفته بود، گشایش یافت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، معصومه آقایی، روز یکشنبه در حاشیه افتتاح بازارچه برکت ویژه زنان سرپرست خانوار البرز گفت: این بازارچه در ۱۰۰ غرفه ۹ متری با زیرساخت های لازم آماده بهره برداری است و در آن انواع تولیدات زنان سرپرست خانوار در بخش صنایع دستی و خانگی به فروش می رسد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری البرز با بیان اینکه بازارچه برکت با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال باهمراهی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان البرز افتتاح شد افزود: اشتغال بانوان و توجه ویژه به مسائل و مشکلات آنان در دستور کار است و باید با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط زمینه لازم را برای ایجاد شغل آنان فراهم کنیم. بر همین اساس در بازارچه برکت کرج ویژه زنان سرپرست خانوار نیز، ۱۸۰ نفر از زنان زیرپوشش حمایت اقتصادی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در نشست‌های مختلف با فرمانداران و بخشداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهرداری کرج همواره بر این موضوع تاکید شده که باید از تمام توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در راستای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بانوان سرپرست خانوار کمک گرفته شود.

آقایی تاکید کرد: با برگزاری دوره های آموزشی در تلاش هستیم هرچه بیشتر زنان سرپرست خانوار توانمند تر شوند .

در سفر فروردین ماه سال گذشته رییس جمهور به استان البرز اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از اشتغال و کارآفرینی زنان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ، اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد کمپ و گرمخانه زنان،اختصاص ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اورژانس اجتماعی و خانه امن ، اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با راه اندازی بازارچه صنایع دستی و اختصاص مبلغ ۶۰۰میلیاردریال برای اجرای طرح کاهش دختران بازمانده از تحصیل مصوب شده بود .

همچنین در سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان البرز ۱۷۲ طرح و برنامه توسعه‌ای با اعتباری حدود ۱۰ هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان برای استان مورد تصویب قرار گرفت.

استان البرز دارای سه میلیون نفر جمعیت است که ۴۸ درصد این جمعیت را زنان تشکیل می دهند .

کد خبر: 62985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =