افزایش سهم بخش خدمات در اشتغال زنجان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: میزان اشتغال بخش خدمات در استان ۳۶.۸ درصد بود که این شاخص در سال ۱۴۰۱ به ۴۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از فارس، طیب جعفری، در نشست خبری با خبرنگاران به انتشار نتایج تفصیلی آمار اشتغال در استان‌ها از سوی مرکز آمار ایران اشاره و بیان کرد: میزان اشتغال بخش خدمات در استان ۳۶.۸ درصد بود که این شاخص در سال ۱۴۰۱ به ۴۱ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه روند رو به رشدی در افزایش اشتغال بخش خدمات در استان شاهد هستیم، افزود: ۴۱ درصد تولید ناخالصی داخلی استان مربوط به بخش خدمات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در زمان حاضر سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان، ۲۵.۴ درصد است که از میانگین کشوری ۱۴ درصد، بیشتر است.

جعفری با اشاره به اینکه سهم بخش صنعت از اشتغال استان، ۳۳.۶ درصد است، ادامه داد: بر اساس برنامه ابلاغی در راستای سیاست‌های اشتغالزایی دولت، امسال ایجاد ۱۴ هزار و ۶۴۹ شغل در استان هدف‌گذاری شده است.

جعفری در رابطه با نسبت اشتغال استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: نسبت اشتغال در سال ۱۴۰۰، ۴۲.۵ و در سال ۱۴۰۱، ۴۵.۷ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه از آغاز طرح کالا برگ الکترونیکی در استان تا به امروز ۳۰ هزار و ۶۲۳ تراکنش در استان ثبت شده است، افزود: در حال حاضر ترمینال‌های فعال استان به یک هزار و ۴۲۲ مورد رسیده است.

کد خبر: 62988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =