جذب اکثر فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای گیلان در بازار کار

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان از جذب حداکثری فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به بازار کار خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، رسول شمشادی به ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره و بیان کرد: این دانشگاه با پشتوانه ۱۲۰۰ مدرس و ۱۴۰ کارگاه و آزمایشگاه پراکنده در سراسر استان هم اکنون ۸ هزار دانشجوی تحت آموزش و تعلیم را در اختیار دارد.

وی بیان کرد: سطح آموزش‌های کاربردی در این دانشگاه به اندازه‌ای است که از دو هزار دانشجوی ساماندهی شده در طرح ساماندهی فارغ التحصیلان فقط ۱۰۰ نفر جویای کار بودند و بقیه یا به‌صورت مستقل وارد بازار کار شدند و یا برای همکاری‌ جذب صنایع مختلف شدند.

شمشادی در ادامه از انعقاد ۱۰۰ تفاهم‌نامه همکاری با صنایع مختلف در سطح استان خبر داد و افزود: طی این تفاهم‌نامه‌ها نیازهای آموزشی و صنعتی به دانشگاه ارائه می‌شود و نیروهای آموزش دیده در همان رشته‌های مورد نیاز به صنایع معرفی می شوند و یا دوره‌های آموزشی لازم به کارکنان، پرسنل و کارگران همان صنعت ارائه می‌شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای همچنین از "طرح حضور هیات علمی در صنعت" خبر داد و افزود: در این طرح نیز با حضور اساتید و هیأت علمی دانشگاه به مدت ۶ ماه در واحد صنعتی، مشکلات بخش مورد نظر بررسی و راهکارهای علمی حل معضلات به واحد صنعتی پیشنهاد می‌شود.

وی افزود: از دیدگاه ما، هر واحد صنعتی، یک دانشگاه است. از این رو ایجاد تعامل قوی و سازنده بین دانشگاه و صنعت از مهم‌ترین رویکردهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای کاربردی کردن آموزش ها و علوم و فنون صنعتی است.

کد خبر: 63002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =