با یک میلیارد تومان می‌توان در تهران خانه خرید؟

مروری بر قیمت‌ انواع ملک در نرم‌افزارهای خرید و فروش گویای آن است که با مبلغی معادل یک میلیارد تومان می‌توان برخی واحدهای کوچک در حوالی تهران را خریداری کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در دو ماه و نیم گذشته نرخ‌های پیشنهادی آپارتمان در تهران دچار افت تا ۲۰ درصد شده اما همچنان قیمت هر متر آپارتمان در مناطق مختلف پایتخت بطور میانگین بالای ۴۰ میلیون تومان است و قیمت‌ها به حدی رسیده که دیگر خرید و فروش در این بازار به کاری دشوار تبدیل شده و بازار مسکن به حالت رکود وارد شده است.

تجربه چرخه‌های رکود و رونق بازار مسکن گویای آن است که این بازار معمولا پس از پشت سر گذاشتن یک دوره رونق تقریبا دو ساله، برای مدتی حدود سه تا ۳.۵ سال وارد دوره رکود می‌شود. البته باید بخاطر داشت که بازه تورمی اخیر مسکن از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و تا چندی پیش ادامه داشت تاجایی که طولانی‌ترین دوره تورمی در ادوار بازار مسکن محسوب می‌شود. بر این اساس به هر میزان که رشد قیمت در دوره رونق بیشتر باشد، بازه رکود نیز عمیق‌تر خواهد بود.

با این وجود همچنان قیمت ملک و آپارتمان بخصوص در کلانشهری مانند تهران به گونه‌ای است که خرید آپارتمانی با قیمت یک میلیارد امری به نسبت دشوار محسوب می‌شود.البته هنوز می‌توان در برخی مناطق به شرط پائین بودن متراژ و قدیمی‌ساز بودن بنا با مبلغی در حد یک میلیارد تومان نیز صاحب خانه شد هرچند که این کار سختی‌های متعدد دارد و در اکثر موارد ملک مورد معامله در خود تهران نیز نبوده و در حوالی آن است.

بررسی قیمت آپارتمان‌های پایتخت در برخی نرم‌افزارهای خرید و فروش مسکن گویای آن است که با این قیمت بیشترین فایل‌های فروش مربوط به اندیشه(شهرزیبا) می‌شود که قیمت هر متر خانه رقمی کمتر از ۳۰ میلیون تومان است. البته در شهریار نیز می‌توان با این رقم موارد متعددی برای خرید داشت.

در برخی موارد نیز می‌توان با همین رقم واحدهایی را در مناطق ۲۲ گانه تهران خریداری کرد اما پیش شرط خرید این واحدها آن است که شما برای خرید وامی حدود یک میلیارد نیز دریافت کرده و برای مدتی نیز این واحد را رهن بدهید.مثلا یک واحد ۴۲ متری ساخت سال ۱۳۸۷ در محله سلسبیل با قیمتی معادل دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده که برای خرید آن می‌توان وامی ۹۶۰ میلیارد تومانی گرفته و این واحد را با ۳۵۰ میلیون تومان رهن داد. البته این واحد در طبقه چهارم واقع است و فاقد امکاناتی چون آسانسور و پارکینگ است. در برخی محله‌ها مانند چیتگر نیز می‌توان با یک میلیارد تومان اقدام به پیش‌خرید یک واحد کرد.

در جدول زیر مشخصات برخی واحدهایی که با قیمت یک میلیارد تومان توسط نرم‌افزارهای خرید و فروش به شما پیشنهاد می‌شود آمده است:

محله

متراژ

سال ساخت

امکانات

قیمت(هر متر)

مرتضی گرد(آزادراه خلیج فارس)

۴۸

۱۳۹۵

بدون سند-دارای آسانسور و انباری

۲۰ میلیون و ۸۳۳هزار

شوش

۲۲

۱۳۸۰

وام ۴۸۰ میلیون تومانی

۴۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان

قیام دشت

۷۲

۱۳۸۴

واقع در پوینک قرچک شهرک گلشهر

۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

قیام دشت

۷۶

۱۳۸۵

انباری

۱۳ میلیون و ۱۵۷ هزار تومان

مرتضی گرد

۷۰

۱۳۹۲

طبقه ۵ بدون پارکینگ و آسانسور-سند قولنامه‌ای

۱۴ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان

تهرانسر

۴۵

۱۳۹۶

آسانسور-پارکینگ-انباری

۲۲ میلیون و ۲۲۲ هزار تومان

اسلامشهر-صالحیه

۵۲

۱۳۸۲

انباری

۱۹ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان

ابراهیم آباد

۳۱

۱۳۸۵

انباری

۳۲ میلیون و ۲۵۸ هزار تومان

میدان معلم-ظهیرآباد

۲۴

۱۳۸۰

امکان دریافت وام تا ۴۰۰ میلیون

۴۱ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان

کد خبر: 63032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =