ایجاد بیش از یک هزار و ۵۰۰ اشتغال در استان کرمانشاه

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه گفت: صندوق کارآفرینی امید به تثبیت و ایجاد اشتغال هزار و ۶۳۹ نفر در استان کرمانشاه کمک کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، محمد طاهر عظیمی فشی با بیان اینکه صندوق ۲۸۸ فقره تسهیلات با اعتبار ۹۱ میلیارد تومان در چهار ماه سپری شده از سال جاری پرداخت کرده است گفت: این میزان پرداختی تسهیلات در سال جاری در حالی است که هنوز اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ به تازگی به دستگاه‌های اجرایی مانند جهاد کشاورزی، صنعت معدن، تجارت و نهادهای حمایتی اعلام شده و به صندوق اعلام نشده است.

وی با بیان این که حمایت از صندوق‌های محلی خُرد از مهمترین اولویت‌های صندوق کارآفرینی امید در سال جاری است، گفت: امسال تاکنون ۶۲ صندوق خُرد محلی در استان کرمانشاه با پرداخت ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است.

عظیمی فشی بیان کرد: حمایت از کسب و کارهای خُرد محلی در ایجاد اشتغال، ارزش افزوده محصولات باغی، دامی و صنایع دستی بسیار با اهمیت است، لذا از مهمترین برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی مانند جهاد کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت، میراث فرهنگی و صنایع دستی، بسیج سازندگی و دیگر ارگان‌ها، حمایت از این صندوق های خُرد محلی در راستای تامین مالی بازاریابی برای این طرح‌ها است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه تسهیلات حمایت از صندوق‌های محلی خُرد را کاملا قرض الحسنه و با ضمانت های کاملا آسان مانند یک برگ سفته اعلام کرد و گفت: این صندوق ها با ۲۰ تا ۴۰ نفر عضو محصولات باغی و کشاورزی، دامی و صنایع دستی تولید می کنند.

عظیمی فشی افزود: این مدل کسب و کار در کشور موفق جواب داده و در استان‌هایی که در اجرای این طرح پیش رو هستند در کاهش بیکاری بسیار موثر عمل کردند لذا از برنامه‌های جدی صندوق کار آفرینی امید در استان کرمانشاه حمایت از این صندوق‌های محلی خُرد است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود از اولویت‌های در دستور کار صندوق کار آفرینی امید را نظارت جدی بر طرح ها و پروژه های اشتغال بعد از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه عنوان کرد و گفت: در این طرح و برنامه چون تسهیلات این صندوق بسیار ارزان قیمت و با نرخ بیشتر چهار و ۶ درصد است بنابراین در راستای جلوگیری از انحراف آنها نظارت بر آنها بسیار مهم است که در دستور کار قرار گرفته است.

عظیمی فشی با بیان اینکه تسهیلات صندوق کار آفرینی امید در قالب ابنیه، ساخت مکان، تجهیزات، سرمایه در گردش هر مرحله بعد از بازدید پرداخت می شود، گفت: بعد از پرداخت نیز در راستای ایجاد تثبیت اشتغال نظارت‌های سه ماه، ۶ ماه و سالیانه با رصد دقیق انجام می شود و هرگاه انحرافی در آنها دیده شود، طبق قرار داد که با متقاضی منعقد شده، یکجا وام از آنها وصول خواهد شد و از طرفی در این رصدها؛ اگر پروژه‌ای به دلیل گرانی و تورم با مشکل روبرو شود، در راستای تثبیت اشتغال ایجاد شده، باز به آنان وامی داده می شود.

استان کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۸۶ دهستان است.

کد خبر: 63145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =