ارائه ۱۱ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در زنجان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان به منظور ورود مجدد آنها به بازار کار ارائه شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمدرضا انصاری با بیان این مطلب افزود: این آموزش‌ها با هدف اشتغال مجدد مقرری‌بگیران و توانمندسازی و ارتقای مهارت این افراد ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مشمولان بیمه بیکاری با هدف افزایش توانمندی‌های شغلی و بازگشت مجدد افراد بیکار شده به بازار کار بر اساس تقاضای واحدهای تولیدی انجام می‌شود.

انصاری گفت: شرکت در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و دریافت گواهینامه مهارت از شرایط برقراری حقوق بیمه بیکاری کارگران است که از سوی شعب تامین‌اجتماعی استان مطابق تفاهم‌نامه کشوری به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه کسب مهارت، مشمولین بیمه بیکاری را جهت ایجاد کسب و کار جدید یا ورود مجدد به بازار کار آماده می‌سازد، افزود: از آنجایی که دوره‌های فنی و حرفه‌ای اشتغال محور است،مقرری‌بگیران پس از اتمام دوره‌های آموزشی و آزمون‌های تعیین صلاحیت، از طریق مشاوره و هدایت شغلی به کار مجدد در زمینه مهارت‌های فرا گرفته دعوت می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه هدف اصلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش‌های مختلف جامعه است، گفت: هدف از این آموزش‌ها، افزایش توانایی‌های دانش، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب‌تر کار در محدوده وظایف شغلی است.

کد خبر: 63148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =