آغاز سنجش نیاز بخش صنعت خراسان رضوی به آموزش‌های مهارتی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: روند سنجش نیاز بخش صنعت به آموزش‌های مهارتی و فنی برای سه سال آینده در استان آغاز شده است تا مسیر آموزش‌ها به این سمت سوق یابد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، امیر دایی صراف با بیان این مطلب افزود: این اقدام با این هدف انجام می‌شود تا نیاز صنایع به مهارت را با کمک و مشارکت این بخش احصاء و با به‌روزرسانی آموزش‌های مهارت برای سه سال آینده، نیاز بخش صنعت را به نیروی مهارت دیده را تامین کنیم.

وی ادامه داد: افزایش مهارت‌آموزی و رشد نیروی کارمهارت دیده، موجب ایجاد ارزش افزوده در بخش صنعت می‌شود و متاسفانه تاکنون میزان و سطح ارتباط بین بخش صنعت، معدن و تجارت با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آن طور که باید و شاید نبوده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: اگر بتوانیم نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به درستی برای صنعتگران جا بیندازیم روشن می‌شود که این امر موجب بهره‌وری و ارزش افزوده بیشتر می‌شود.

صراف افزود: اگرچه در این زمینه کار شده است اما هنوز نیازمند هزینه در این باره و جذب نیروی کار صنعت برای مهارت‌آموزی و نیز ارائه آموزش مهارت به متقاضیان هستیم.

وی تاکید کرد: با احصا شدن نیازهای مهارتی صنعت استان می توان علاوه بر به روزرسانی آموزش‌های فنی و مهارتی نیروهای شاغل در این بخش، استعداد افراد بیکار متقاضی آموزش‌های مهارتی را شناسایی کرد و از این طریق آموزش‌ها را به سمت هدفمند شدن در محیط واقعی کار سوق داد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: با این روش، صنعتگر فرد را برای کار در همان صنعت بورسیه می‌کند و به این ترتیب برای ۲ طرف سودآور است.

هم اکنون ۴۷ مرکز دولتی و بیش از هزار و ۲۰۰ آموزشگاه خصوصی در استان خراسان رضوی تعلیم آموزش‌های مهارتی را بر عهده دارند.

کد خبر: 63153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =