رشد ۶۰ درصدی بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد تامین‌اجتماعی گیلان

به دنبال اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی با هدف گسترش پوشش بیمه‌ای به دانشجویان، زنان خانه‌دار و صاحبان حرف و مشاغل آزاد، تعداد بیمه‌شدگان این گروه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۶۰ درصد رشد داشته است .

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی، مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان با اعلام این خبر افزود: تعداد بیمه‌شدگان گروه صاحبان حرف و مشاغل آزاد در پایان سال ۱۳۹۹ شامل ۷۳ هزار و ۶۳۲ نفر بوده که با ۳۱ درصد رشد در پایان سال ۱۴۰۰ به ۹۶ هزار و۶۱۲ نفر رسید .

وی افزود: رشد مذکور در سال ۱۴۰۱ نیز تداوم یافته و با اضافه شدن ۱۴۵۰۰ نفر یعنی رشدی معادل ۱۶ درصد، افراد تحت پوشش در این گروه به ۱۱ هزار و ۱۱۲ نفر افزایش یافت.

مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان ادامه داد: در سه ماهه نخست سالجاری نیز با پیوستن حدود ۴۵۰۰ نفر به جرگه افراد این گروه، آمار بیمه‌شدگان حرف و مشاغل آزاد در سطح استان لغایت خردادماه به ۱۱۵ هزار و ۵۷۸ نفر رسیده است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه این روند از رشد مطلوب و تداوم برخوردار بوده گفت: پیش بینی می‌شود تعداد بیمه‌شدگان این گروه تا پایان سال به حدود ۱۳۰ هزار نفر برسد .

انعقاد قرارداد بیمه‌ای در بیمه مشاغل آزاد با سه نرخ ۱۲ درصد ( بازنشستگی و فوت پس از آن ) ، ۱۴ درصد ( بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن ) و ۱۸ درصد ( بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی ) و بدون نیاز به مراجعه و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir امکانپذیر است .

تمامی دانشجویان و دختران بالای ۱۸ سال و زنان تا ۵۰ سال نیز می‌توانند در همین زیرگروه، با انتخاب بیمه زنان خانه‌دار اقدام به انعقاد قرارداد و بیمه‌پردازی کنند.

کد خبر: 63167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =