روند نزولی نرخ بیکاری در استان زنجان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: نرخ بیکاری در این استان در دولت سیزدهم با توجه به احیای واحدهای راکد و همچنین پرداخت تسهیلات اشتغالزایی شیب نزولی به خود گرفته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، احمد خداوردی در این‌باره بیان کرد: نتایج حاصل از سرشماری‌ها، جمعیت استان را در سال ۱۴۰۱، یک میلیون و ۱۰۸ هزار نفر برآورد کرده است که ۱۷۷ هزار نفر از آن ۹ ساله و کمتر، ۸۷ هزار نفر ۱۰ تا ۱۴ ساله و ۸۴۴ هزار نفر ۱۵ ساله و بیشتر و به عبارتی ۷۶.۲ درصد از جمعیت استان در سن کار (۱۵ ساله و بیشتر) هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته، افراد شاغل و بیکار در مجموع ۴۹ درصد از جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر را تشکیل دادند و نسبت نرخ مشارکت اقتصادی در جامعه‌ هدف استان برای مردان ۷۵.۱ درصد و برای زنان ۲۲.۵ درصد بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: بر اساس بررسی نتایج طرح آمارگیری نیروی بهار ۱۴۰۲، نرخ بیکاری در افراد ۱۵ ساله و بیشتر نشان می دهد که تنها ۴.۹ درصد از جمعیت فعال استان بیکار بوده‌اند.

خداوردی افزود: بررسی روند تغییرهای نرخ بیکاری در استان نیز از آن حکایت دارد که این شاخص نسبت به فصل مشابه سال گذشته (بهار ۱۴۰۱) ۰.۵ درصد کاهش یافته و زنجان کمترین نرخ بیکاری را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

قابلیت راستی آزمایی آمار اشتغال در استان زنجان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان نیز با بیان اینکه اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد درباره اشتغال های ایجاد شده قابلیت راستی آزمایی دارد، گفت: با توجه به سرمایه گذاری‌های جدیدی که در استان محقق شده و همچنین تکمیل شدن برخی پروژه‌های بزرگ تولیدی و صنعتی استان انتظار داریم امسال نیز میزان اشتغالزایی در استان بالاتر از میزان هدفگذاری شده باشد.

حسین محمدی بیان کرد: سال گذشته با توجه به ابلاغ دیرهنگام تسهیلات تبصره ۱۶، خط اعتباری این تسهیلات از فروردین امسال باز شد ولی با این وجود کارسازی پرداخت این تسهیلات روند خوبی داشت و با استقبال قابل توجه متقاضیان مواجه شد.

وی گفت: سال گذشته در مقاطعی، نرخ بیکاری در استان به عدد ۵.۵ درصد نیز رسید که زنجان از نظر پایین بودن نرخ بیکاری رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داد همچنین در شاخص مشارکت اقتصادی نیز استان زنجان در رتبه برتر بین استان‌های کشور قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان افزود: با توجه به ورودی‌های جدید به بازار کار باید از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال در استان بهره بگیریم.

کد خبر: 63184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =