بهره‌برداری از ۱۳ طرح تعاونی در لرستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از افتتاح ۱۳ طرح تعاونی با ظرفیت اشتغال دو هزار و ۲۱ نفر همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد ناصری‌نیا با بیان اینکه این طرح‌ها در حوزه، صنعت، خدمات، کشاوری و یک تعاونی مسکن با مجموع ۲۹۴ نفر عضو است گفت: تعاونی مسکن با ۶۶ عضو، سرمایه‌گذاری ۷۴۸ میلیارد ریال و تسهیلات ۲۳۰ میلیارد ریالی همزمان با هفته دولت در استان افتتاح می‌شود و با ظرفیت اشتغال یک هزار و ۹۱۴ نفر، توانایی احداث سالانه ۶۶ واحد مسکن را دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته تعاون ( ۱۳ تا ۱۹ شهریور) امسال همزمان با هفته دولت برگزار خواهد شد، افزود: برای ۱۲ طرح دیگر قابل افتتاح در لرستان نیز ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و با بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال ۱۰۷ نفر فراهم خواهد شد.

ناصری‌نیا گفت: تعاونی‌ها به ویژه واحدهای تولیدی و خدماتی با استفاده از تجمیع سرمایه‌های اندک، حمایت و تسهیلات دولتی، فرآیند تولید و توسعه اقتصاد را شتاب می‌دهند و تا حدودی می‌توانند به ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در سطح استان کمک کنند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان یادآور شد: تعاونی‌های فعال لرستان سه هزار و ۱۶۷ واحد هستند و زمینه ایجاد بیش از ۴۰ هزار شغل را ایجاد کرده‌اند که از این تعداد ۵۵۴ تعاونی مربوط به زنان است.

دوم تا هشتم شهریور ماه به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است.

کد خبر: 63209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =