پرداخت مطالبات بیماران صعب‌العلاج در استان سمنان

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان سمنان از پرداخت مطالبات بیمه سلامت، متولی بیماران صعب العلاج و خاص استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان سمنان، محمدکاظم امیدیان، درباره مشکلات تأمین دارو برای بیماران صعب‌العلاج بیان کرد: سال قبل هیات دولت مصوبه‌ای برای ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج داشت که قرار شد این موضوع زیر نظر بیمه سلامت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از شهریورماه سال قبل، این اقدام اجرایی و حتی برخی بیماران صعب‌العلاج از خدمات پوشش درمانی خدمات سلامت بهره‌مند شدند، افزود: ۵۱ نوع بیماری در این مجموعه قرار داده شده که طبق تفاهم‌نامه بین تامین‌اجتماعی و بیمه سلامت، بیماران از خدمات بیمه‌ای آن بهره می‌گیرند.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان سمنان بیان کرد: در سال قبل نقص‌هایی بین هماهنگی‌های بیمه تامین‌اجتماعی و بیمه سلامت وجود داشت که امسال این موضوع برطرف شده و از همان ابتدای سال هماهنگی‌ها خوبی بین این دو ارگان وجود دارد.

امیدیان با بیان اینکه در استان سمنان نیز جلسات بسیار خوبی با مسئولان بیمه سلامت برای رفع مشکل بیماران خاص داشتیم، افزود: برای پرداختی‌های تامین‌اجتماعی از شهریورماه سال گذشته تا امسال، حداکثر طی یک هفته الی ۱۰ روز آتی اقدام می‌شود.

وی افزود: فعلاً محدودیتی در پرداخت هزینه برای بیماران صعب‌العلاج نداریم و فقط باید اسناد و مدارک برای این موضوع تکمیل شود. لذا افرادی که شرایط بیماری خاص را دارند می‌توانند به سامانه طراحی شده برای بیماران خاص مراجعه و اطلاعات خود را کامل کنند تا فرایند زودتر انجام شود.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان سمنان در مورد تهیه داروهای بیماران خاص گفت: تمام بیمارانی که بیماری خاص دارند اگر از سیستم درمانی کشور استفاده کنند، می‌توانند از خدمات بهره‌مند شوند.

امیدیان با بیان اینکه وبسایت تامین درمان میزبان بیمارانی است که می‌توانند اطلاعات خودشان و نوع بیماری خاص و یا صعب‌العلاج را مشخص سازند، بیان کرد: جلساتی با تمام واحدهای تامین‌اجتماعی و سیستم‌های درمانی گذاشته‌ایم و لذا مردم می‌توانند حتی برای پیگیری موضوع بیماری خاص خود به صورت حضوری هم مراجعه کنند.

کد خبر: 63217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =