ایجاد ۶۰ هزار فرصت شغلی در کرمانشاه توسط تعاونی‌ها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعاون، نسخه شفابخش کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه است، گفت: تعاونی‌های استان کرمانشاه بیش از ۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرمانشاه به مناسبت هفته تعاون گفت: شرکت‌های تعاونی می‌توانند با تجمیع سرمایه‌های اندک مردم، حمایت‌ها و تسهیلات مالی دولت، سرمایه‌های پراکنده و سرگردان جامعه را با استفاده از منابع و امکانات بالقوه فراوان موجود در کشور درخدمت تولید و اقتصاد کشور قرار دهند که انجام این کار از توان تک تک افراد جامعه خارج است.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ تعاونی در ۲۲ گرایش شامل جمله تعاونی های صنعتی، کشاورزی، خدماتی، مرزنشین، مسکن، مصرف، عمران شهرستانی و روستایی در استان کرمانشاه فعال هستند افزود: تعاونی‌ها در استان با رویکرد مردمی کردن اقتصاد در استان، بیش از ۶۰ هزار فرصت شغلی برای جوانان جویای کار ایجاد کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین تشکیل تعاونی‌ها را نسخه شفابخش ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه در استان کرمانشاه اقتصاد بر محور تسهیلات بانکی است و یکی از مشکلات اخذ تسهیلات بانکی تضامین بانکی است صندوق ضمانت‌گذاری سرمایه‌گذاری بخش تعاون در حمایت از تعاونی‌ها می‌تواند در این باره گره‌گشایی کند.

احمدی افزود: در استان با توجه به بالا بودن فرهنگ تعاون و همکاری از جمعیت ۲ میلیون نفری استان یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر عضو تعاونی ها هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه به حوزه روابط کار و صیانت از نیروی کار و کاهش چشمگیر میانگین رسیدگی به پرونده‌های شکایتی درسال ۱۴۰۱ به ۴۹ روز اشاره کرد و گفت: حوزه روابط کار تنظیم روابط بین کارگر، کارفرما و دولت را تنظیم می‌کند و سالانه بیش از ۶ هزار پرونده شکایتی در اداره کل رسیدگی می‌شود.

وی در قسمتی از سخنان خود به شعار امسال در هفته تعاون یعنی حکمرانی تعاون، حکمرانی مردم اشاره کرد و افزود: با قراردادن مدیریت و حکمرانی تعاونی‌ها به دست مردم، تعاون به عنوان نماد سازماندهی مردم در عرصه اقتصاد قرار می گیرد.

کد خبر: 63313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =