اشتغال بیش از ۸۰ هزار نفر در ۵ هزار تعاونی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۵ هزار تعاونی در استان گفت: این تعاونی‌ها برای ۸۷ هزار نفر در استان اشتغال ایجاد کرده است. همچنین ۱۹ تعاون فناور و نوآور و دانش‌بنیان در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، حسین فتحی، با بیان اینکه دغدغه ما پر کردن خلاءهای جامعه و رفع اختلالات است و به عبارتی تعاون تجلی اقتصاد مردمی است گفت: هدف از تعاون‌ها مردمی بودن آن و حضور اثربخش مردم در اقتصاد است و به عبارت دیگر کار مردم توسط مردم انجام گیرد.

وی ادامه داد: هوشمندسازی رویکرد دیگر وزارتخانه است؛ کارآمدی در تعاون و شفافیت و انعکاس به موقع وضعیت مالی و عملکرد تعاون‌ها، شبکه‌سازی و تکمیل زنجیره ارزش اقتصادی، تاکید بر شرکت‌های دانش بنیان، نوآور و فناور از جمله اهداف تعاون است.

فتحی، به اقدامات و برنامه‌های مختلف در بخش تعاون اشاره و بیان کرد: ۵ هزار تعاونی در استان وجود دارد که برای ۸۷ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده همچنین ۱۹ تعاون فناور و نوآور و دانش بنیان در استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی افزود: تعاونی‌ها در بخش کشاورز نیز ورود جدی دارند و همواره در بخش‌های دیگر خدمات، کشاورزی، صنعت نیز فعال است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۳۲ تعاونی جدید ایجاد و ۳۳ درصد اشتغال در دولت مردمی افزایش یافته است گفت: ۳۲ درصد صادرات تعاونی در دو سال اخیر اتفاق افتاده است که جزء استان‌های برتر در این باره هستیم.

کد خبر: 63468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =