افزایش ۱۱۴۳ نفری جمعیت بیمه‌شدگان اصلی شهرستان زرندیه

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در دیدار با فرماندار شهرستان زرندیه از افزوده شدن ۱۱۴۳ نفر به جمعیت بیمه‌شدگان اصلی شهرستان زرندیه در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان مرکزی، علیرضا حسینی، مدیرکل تامین‌اجتماعی استان مرکزی با حضور در محل فرمانداری شهرستان زرندیه، با ابوالقاسم مهری، فرماندار این شهرستان دیدار و درباره مهمترین مسائل حوزه تامین اجتماعی تبادل نظر و گفتگو کرد.

در این دیدار، فرماندار زرندیه ضمن تشکر از همکاری مستمر اداره کل تامین‌اجتماعی و حضور مدیرکل استان برای سومین بار در فرمانداری شهرستان زرندیه طی شش ماهه سال جاری، گفت: استان مرکزی استان پاسخگویی است و مدیران با کفایت سیاسی بالایی دارد که در این بین مدیرکل تامین‌اجتماعی استان یکی از سهل‌الوصول‌ترین مدیران بوده و از تعامل بسیار سازنده وی به خاطر حضور دائمی در کارگاه‌های سطح استان و شهرستان زرندیه در راستای حمایت از تولیدکنندگان و حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، قدردانی می‌کنم.

در ادامه حسینی با ارائه گزارشی از عملکرد تامین‌اجتماعی در سطح استان و شهرستان زرندیه گفت: جمعیت تحت پوشش تامین‌اجتماعی استان مرکزی در خردادماه ۱۴۰۲ نسبت به فروردین سال ۱۴۰۱، به میزان ۴۸ هزار و ۴۷ نفر افزایش پیدا کرده که در نتیجه آن جمعیت تحت پوشش استان به عدد یک میلیون و ۳۴ هزار و ۴۴۲ نفر و ضریب پوشش بیمه‌ای با افزایش ۴.۸۷ درصدی به رقم ۷۲.۳۶ درصد رسیده است.

وی افزود: بیش از ۷۱ هزار نفر در شهرستان زرندیه با ضریب پوشش ۱۳۲.۲۵ درصدی از خدمات بیمه و درمان سازمان استفاده می‌کنند که نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ رشدی نزدیک به ۶ درصد داشته و این موضوع سبب شده شهرستان زرندیه دومین شهرستان کشور به لحاظ پوشش گسترده و اشتغال و تامین نیروی کار مورد نیاز خارج از منطقه باشد.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: از این تعداد بیمه شده، ۲۵هزار و ۱۰۳نفر بیمه شده اصلی و ۳۶هزار و ۶۱۰ نفر بیمه شده تبعی و ۹ هزار و ۷۲۴ نفر مستمری‌بگیر اصلی و تبعی هستند.

حسینی با بیان اینکه همواره دیدگاه مدیریتی تامین‌اجتماعی استان، تفویض اختیار به مدیران شهرستانی در راستای حل مشکلات شرکت‌ها و کارفرمایان صنعتی، تولیدی و صنفی در اسرع وقت بوده است گفت: علیرغم وجود تحریم‌های گسترده، صنعت در شهرستان زرندیه زنده و رو به رشد است که افزایش بی وقفه تعداد بیمه‌شدگان در این منطقه موید این موضوع است.

وی افزود: به دلیل اشتغال نیروهای جدید در طی سالهای اخیر به طور میانگین سالیانه حداقل ۱۰ هزار نفر به جمعیت بیمه‌شدگان استان افزوده می‌شود که گواه این مساله افزایش تعداد بیمه شدگان اصلی شهرستان به میزان یک هزار و ۱۴۳ نفر تنها در سه ماهه اول سال جاری است.

حسینی در پایان این نشست اظهار امیدواری کرد در سالی که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری به نام "مهار تولید، رشد تولید" مزین شده، با رشد روز افزون تولید و شکوفایی صنعت، شاهد افزایش هرچه بیشتر اشتغال و پوشش بیمه ای در این استان و شهرستان باشیم.

کد خبر: 63658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =