توقف در حاشیه جاده کوهستانی کندوان ممنوع است

فرمانده پلیس راه کندوان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه ناپایدار جوی و احتمال ریزش و سقوط سنگ از مسافران و رانندگان خواست در حاشیه این جاده کوهستانی توقف نکنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، نسبت به احتمال جاری شدن روان آب، سیلاب و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان طی امروز و فردا دوشنبه هشدار داد.

سرگرد محمد احمدی افزود: ترافیک محور کندوان در زمان حاضر پر حجم و روان است و کاربران جاده ای باید از توقف در حاشیه راه ها و رودخانه ها پرهیز کنند.

فرمانده پلیس راه کندوان از رانندگان وسایل نقلیه خواست علاوه بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفر امن و ایمن را برای خود و دیگر کاربران جاده ای رقم بزنند.

جاری شدن روان آب و سیلاب های محلی و نقطه ای در ارتفاعات استان مازندران، کاهش دید و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی را از پیامدهای منفی این سامانه ناپایدار جوی اعلام شد.

سرگرد احمدی یادآور شد: مسافران همچنین قبل از آغاز سفر از سامانه های هواشناسی و ۱۱۰ و ۱۴۱ پلیس نیز از وضعیت راه های مناطق کشور از جمله محور کوهستانی کندوان مطلع شوند تا با مشکل برخورد نکنند.

روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار خودرو در محور کندوان تردد دارند. محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که نیمی از این مسیر در محدوده چالوس که به کندوان شهرت دارد قرار دارد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

کد خبر: 63677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =